اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه چناران:

ایران الهام‌بخش بیداری اسلامی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه چناران گفت: ایران الهام‌بخش بیداری اسلامی است، کشوری که تا دیروز به جزئی‌ترین محصول وابسته بود، اما امروز آزاد و مستقل است.

ایران الهام‌بخش بیداری اسلامی است
به گزارش خبرگزاری فارس از چناران، حجت‌الاسلام مظفر تاجی ظهر امروز در خطبه‌های این هفته جمعه چناران اظهار داشت: امروز با گذشت 33 سال از پیروزی انقلاب اسلامی در هر عرصه به لحاظ کمی و کیفی به طرز حیرت انگیزی دچار تحولات گسترده شده‌ایم به طوری که با سقوط دیکتاتورها در منطقه الگوی نظام جمهوری اسلامی تنها الگویی است که مورد توجه ملت‌ها قرار می‌گیرد، همه نیازهایش را تولید و حتی صادر می‌کند، یکی از بزرگترین تولید کنندگان محصولات کشاورزی و صنعتی است.

وی ادامه داد: امروز هر ایرانی به ایرانی بودنش افتخار می‌کند، زیرا کشورش در عرصه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی به ‌ویژه علمی سرآمد کشورهای جهان است، به بسیاری از علوم جدید دست یافته و شاهد قدرت‌نمایی علمی دانشمندان در عرصه‌های تکنولوژی نانو، هسته‌ای و فضایی هستیم.

تاجی تحقق این اهداف را مرهون وحدت ملت و حکومت ولایی دانست و گفت: باید توجه داشت که این همه عزت و سربلندی در سایه حکومت ولایی بدست آمده است که وحدت و هم‌دلی از تاکیدات محوری آن است، دهه فجر فرصتی برای مرور پیشرفت‌های حیرت‌انگیز نظام ولایی در عرصه‌های مختلف است تا ببینیم کجا بودیم و به کجا رسیده‌ایم.

وی در اهمیت وحدت گفت: دشمن با دسیسه‌های مختلف می‌خواهد به این قدرت بزرگ اسلامی و ملی ضربه بزند بنابراین ما باید هم‌چنان با بصیرت و زمان‌شناسی با حفظ وحدت نقشه‌های دشمنان را نقش بر آب کنیم.

وی اضافه کرد: امروز بیداری اسلامی به برکت انقلاب اسلامی در نقاط مختلف شکل گرفته، این پیام اساسی را دارد که مسلمانان باید ید واحده باشند تا قدرت بزرگ اسلام در جهان شکل بگیرد و مسلمانان بار دیگر عزت و عظمت خود را بازیابند.

وی به کارشکنی برخی حاکمان در کشورهای اسلامی اشاره کرد و گفت: سرسپردگان استکبار جهانی و صهیونیسم در کشورهایی مانند قطر و عربستان بدانند که خشم ملت‌های مسلمان روزی دامن آنها را هم خواهد گرفت پس باید سیاست‌های غلط نوکرمنشانه استکبار را کنار گذاشته تسلیم خدا و اراده ملت‌ها شود.

امام جمعه چناران گفت: گر چه صاحب‌نظران وحدت را براساس منافع قومی، ملی، جغرافیایی و سیاسی و طبقاتی تعریف کرده‌اند اما نگاه قرآن نسبت به موضوع وحدت بسیار جامع‌تر و کامل‌تر است.

وی بازگشت به قرآن را بهترین راه نجات بشریت از تفرقه دانست و گفت: ایمان به خدا و رعایت ارزش‌های انسانی نظیر عدالت، تقوا، محبت، تعاون و ایثار، هم‌دلی و احترام متقابل از مهم‌ترین معیارهای وحدت از نظر قرآن کریم است. 

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول