اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با دهه فجر

12 استخر دو منظوره پرورش ماهی در قمرود افتتاح شد

خبرگزاری فارس: مراسم افتتاح پروژه استخر دو منظوره پرورش ماهیان سردابی با حضور مسئولان ملی و استانی در قمرود برگزار شد.

12 استخر دو منظوره پرورش ماهی در قمرود افتتاح شد
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، مراسم افتتاحیه پروژه استخر دو منظوره پرورش ماهیان سردابی ظهر امروز با حضور مدیرکل دفتر توسعه منابع آبزی و ماهیان آب شیرین سازمان شیلات، استاندار قم و جمعی از مدیران و معاونان استان در دهستان قمرود برگزار شد.

سه برابر شدن میزان تولید ماهی، استفاده بهینه از منابع آب و خاک، افزایش اشتغال‌زایی از یک نفر به شش نفر، کاهش خطرپذیری میزان تولید ماهی در دوران خشکسالی و امکان عرضه مستقیم ماهی با توجه به موقعیت جغرافیای مزارع از مزایای اجرای این پروژه است.

استخر پرورش ماهیان سردابی در دهستان قمرود مزرعه البرز با مساحت یک و نیم هکتار واقع است که 34 استخر با قطر هشت متر و عمق آبگیری دو متر در آن قرار دارد.

میزان آب ورودی سیستم 75 لیتر در ثانیه و میزان گردش آب سیستم 600 لیتر در ثانیه است و این مجموعه ظرفیت تولید 50 تن ماهی قزل‌آلا را در سال دارد.

سرمایه‌گذاری این پروژه پنج هزار میلیون ریال با اشتغال‌زایی شش نفر به طور مستقیم بوده و زمان بهره‌برداری از آن پاپان خرداد 91 است.

هفت هزار و 500 متر مربع وسعت، 12 باب استخر با قطر هشت متر و عمق آبیگری دو متری از مشخصات فاز اول پروژه است که امروز به بهره‌برداری رسید.

همچنین میزان آب ورودی سیستم 40 لیتر در ثانیه، میزان گردش آب سیستم 300 لیتر در ثانیه و ظرفیت تولید 25 تن ماهی قزل‌آ‌لا در سال با اشتغال‌زایی چهار نفر به طور مستقیم از ویژگی‌های این پروژه در فاز نخست است.

دو هزار میلیون ریال سرمایه‌گذاری فاز اول این پروژه بوده که در دهه فجر انقلاب اسلامی به بهره‌برداری رسیده است.

ادوات و تجهیزات سیستم در فاز اول شامل درام فیلتر (به منظور جداسازی ذرات معلق آب خروجی استخرها)، خروجی‌های دوگانه آب استخرها (برای جداسازی فضولات ماهی)، سیلیکون (به منظور حذف اولیه ذرات معلق آب خروجی استخرها)، پمپ‌های برگشت آب، هواده‌های ونچوری (به منظور افزایش میزان اکسیژن محلول در آب) و هواده ایربلوئر مرکزی (برای هوادهی آب برگشتی به استخرها) است.

انتهای پیام/و۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول