اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد مازندران خبر داد

رشد چشمگیر تئاتر مازندران در جشنواره‌ها

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: بیستمین حضور تئاتر مازندران در جشنواره‌های معتبر فرا استانی در سال‌جاری روز بیستم بهمن در تالار سایه مجموعه تئاتر شهر تهران رقم می‌خورد.

رشد چشمگیر تئاتر مازندران در جشنواره‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، حجت الاسلام عباسعلی ابراهیمی ظهر امروز در جمع خبرنگاران بیان داشت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون هنرمندان تئاتر مازندران توانستند 19 بار در جشنواره‌های معتبر بین‌المللی، سراسری و منطقه‌ای حضور یابند که بیستمین حضور آن در روز پنجشنبه 20 بهمن با اجرای نمایش «مراقب گربه باش» به کارگردانی صاحب آهنگر از شهرستان گلوگاه روی داده و در این بین تئاتر مازندران صاحب رکوردی چشمگیر می‌شود.

وی افزود: روند رو به رشد حضور هنرمندان تئاتر استان در جشنواره‌های معتبر فرا استانی به ویژه در چهار سال گذشته بسیار محسوس بوده و در سال جاری به اوج خود رسیده چنان که تعداد حضور گروه‌های نمایشی استان در این جشنواره‌ها در سال‌های 86 تا 89 به ترتیب 6 ، 9 ، 11 و 17 بار بوده است که این تعداد در سال جاری به 20 عنوان رسیده است.

ابراهیمی یادآور شد: هنرمندان شهرستان تنکابن با هشت نمایش به عنوان فعال‌ترین هنرمندان در سال جاری و هنرمندان شهرستان‌های ساری با سه نمایش، آمل و بابلسر هر کدام با دو نمایش و شهرستان‌های قائمشهر، بهشهر، نور، نکا و گلوگاه نیز هر کدام با یک نمایش در کسب این موفقیت‌ها سهیم بوده‌اند که آثار آنها مورد حمایت‌های مادی و معنوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران قرار گرفته است.

وی اذعان داشت: حضور گروه‌های نمایشی در جشنواره‌های معتبر کشوری، زمینه مناسبی برای معرفی هنرمندان خلاق و توانمند استان مازندران به گروه‌های تراز اول تئاتر ایران محسوب شده و علاوه بر مطرح شدن مکرر تئاتر استان در سطح کشور، مواجهه مستمر هنرمندان با بهترین آثار نمایشی ایران و جهان و ارتقای سطح کیفی تولیدات نمایشی استان را در پی داشته است.

انتهای پیام/ن۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول