اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور معاون وزیر علوم

صندوق غیر دولتی پژوهش و فناوری در دانشگاه فردوسی مشهد افتتاح می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرعامل صندوق غیر دولتی پژوهش و فناوری خراسان رضوی از افتتاح دفتر صندوق غیر دولتی پژوهش و فناوری در دانشگاه فردوسی مشهد همزمان با ایام‌الله دهه فجر خبر داد.

صندوق غیر دولتی پژوهش و فناوری در دانشگاه فردوسی مشهد افتتاح می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، مهدی مروی صبح امروز در نشست خبری در محل دفتر صندوق غیر دولتی پژوهش و فناوری خراسان رضوی در دانشگاه فردوسی مشهد اظهار داشت: این دفتر به عنوان دومین مرکز صندوق غیردولتی پژوهش و فناوری در خراسان رضوی مطرح است.

وی تصریح کرد: شعبه نخست این مرکز در محل پارک علم و فناوری خراسان دایر بوده و در حال حاضر تلاش‌های زیادی را برای ارتقای وضعیت پژوهش در کشور می‌کند.

مدیرعامل صندوق غیر دولتی پژوهش و فناوری خراسان رضوی تصریح کرد: دولت با در نظر گرفتن بند (ح) ماده 45 قانون برنامه چهارم توسعه، به منظور ایجاد زمینه‌های مشارکت و سرمایه‌گذاری بخش غیر دولتی و حمایت کمی و کیفی از فعالیت‌های پژوهشی برای توسعه فناوری اقدام به ایجاد این صندوق کرده است.

وی با بیان اینکه این صندوق با ایجاد مراکز رشد برای پژوهشگران و محققان کارآفرینی ایجاد کرده است، افزود: در حال حاضر این صندوق دارای شخصیت حقوقی غیر دولتی و استقلال مالی است.

مروی با بیان اینکه این صندوق غیر دولتی به صورت اختصاصی از فعالیت‌های پژوهشی علمی و فناوری بخش غیر دولتی و دولتی حمایت می‌کند، توضیح داد: در همین راستا این صندوق تاکنون اقدامات موثری را در این راستا انجام داده است.

وی به اهداف تشکیل این صندوق اشاره کرد و متذکر شد: اعطای وام تسهیلات به اشخاص حقیقی و حقوقی برای اجرای طرح‌های پژوهشی، پژوهش‌های کاربردی، فرهنگی، هنری و فناوری، اشخاص حقیقی و حقوقی برای اجرای مرحله تولید نیمه‌صنعتی طرح‌های به نتیجه رسیده پژوهشی و فناوری و اشخاص حقیقی و حقوقی برای تدوین دانش فنی حاصل از تحقیقات و انتقال تحقیقات به مرحله تولید از جمله این اهداف است.

مدیرعامل صندوق غیر دولتی پژوهش و فناوری خراسان رضوی با تاکید بر این مطلب که این صندوق به عنوان سومین صندوق غیر دولتی بین استان‌های کشور در دی ماه سال 1386 موفق به کسب مجوز از کارگروه هماهنگی ماده 45 برنامه چهارم توسعه شد، خاطرنشان کرد: تامین سرمایه ریسک‌پذیری و مشارکت و سرمایه‌گذاری در طرح‌های پژوهشی و فناوری، تضمین پرداخت به موقع تعهدات و اقساط طرح‌های پژوهشی و فناوری در مقاطع تعیین شده در قرارداد در ازای دریافت درصد مشخصی از کل رقم قرارداد و وصول مطالبات طرح از کارفرما از دیگر اهداف این صندوق است.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول