اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان صنعت و معدن سمنان خبر داد

واگذاری 160 معدن و محدوده اکتشافی در سمنان / خصوصی‏سازی هم‌چنان ادامه می‏یابد

خبرگزاری فارس: معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از واگذاری 160 معدن و محدوده اکتشافی در این استان با برنامه‏ریزی‏های انجام شده در این سازمان خبر داد و گفت: این اقدام در راستای سیاست‏های خصوصی‏سازی دولت اجرایی می‏شود.

واگذاری 160 معدن و محدوده اکتشافی در سمنان / خصوصی‏سازی هم‌چنان ادامه می‏یابد

محمدتقی استشاره در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در سمنان در این‌باره اظهار کرد: خصوصی‏سازی فعالیت‏ها در تمام بخش‏ها در راستای اجرای اصل 44 قانون اساسی صورت می‏گیرد و بخش معدن نیز از این قاعده مستثنی نیست.

وی با بیان اینکه هر ساله برای واگذاری شماری از معادن و محدوده‏های اکتشافی در استان سمنان برنامه‏هایی به مرحله اجرا درمی‏آید، ادامه داد: برگزاری مزایده معادن و محدوده‏های اکتشافی در این استان توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان صورت می‏گیرد.

استشاره تصریح کرد: واگذاری معادن و محدوده‏های اکتشافی به شکل مستمر و در طول سال انجام می‏شود و به طور میانگین، سالانه در چهار مرحله مزایده‏های لازم در این بخش صورت اجرایی به خود می‏گیرد.

معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان اضافه کرد: در این مزایده، افرادی که بهترین پیشنهادها را ارائه دهند، موفق می‏شوند تا در معادن و محدوده‏های اکتشافی استان سمنان به فعالیت و استخراج مواد معدنی بپردازند.

استشاره ادامه داد: این اقدام در راستای گسترش حضور و مشارکت بخش خصوصی در صحنه و استفاده از ظرفیت فعالان خصوصی بخش معدن در حوزه فعالیت‏های معدنی صورت می‏گیرد.

وی افزود: در استان سمنان نیز به منظور قدم برداشتن در راه اجرای سیاست‏های اشتغال‏زایی دولت فعالیت‏های خوبی در حوزه معدن و اکتشافات انجام شده است و در اخیراً نیز سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان مزایده معادن و محدوده‏های اکتشافی این استان را برگزار کرد.

معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان در همین ارتباط خاطرنشان کرد: به دنبال درج آگهی مزایده 160 معدن و محدوده اکتشافی این استان که در دی‌ماه سال جاری انجام شد و مسئولان امر از طریق به‏کارگیری جراید کثیرالانتشار مراتب را به اطلاع متقاضیان رساندند، واگذاری این تعداد معدن و محدوده اکتشافی به طور عملی وارد فاز اجرایی شد.

استشاره افزود: در پی این اقدام، 103 تقاضا برای طی مراحل قانونی در راستای اجرای این طرح دریافت شد.

معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: در بررسی‏های کارشناسی و براساس اصول از پیش تعیین شده در نهایت 42 متقاضی برنده مزایده واگذاری 160 معدن و محدوده اکتشافی در استان سمنان شدند.

استشاره اظهار کرد: از این تعداد نیز در پایان 20 معدن و 22 محدوده اکتشافی به مرحله واگذاری رسید.

وی یادآور شد: به همت مسئولان و کارشناسان معاونت امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان، مراحل واگذاری و صدور پروانه و مجوزهای قانونی برای برندگان مزایده در این بخش در دست اقدام است.

انتهای پیام/آ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول