اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون مدیر جهاد کشاورزی نور خبر داد

کاهش مصرف آب با مدیریت کشت / بیمه محصولات توسط جهاد کشاورزی

خبرگزاری فارس: معاون مدیر جهاد کشاورزی نور گفت: با ساماندهی مدیریت کشت میزان مصرف آب کاهش می‌یابد.

کاهش مصرف آب با مدیریت کشت / بیمه محصولات توسط جهاد کشاورزی

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نور، حسین محمدی ظهر امروز در جلسه کار گروه آب، کشاورزی، منابع طبیعی نور در گزارشی بیان کرد: در سال زراعی گذشته از مجموع 11 هزار و 320 هکتار اراضی زیر کشت برنج شهرستان فقط حدود 2 هزار و 700هکتار به کشت ارقام پر محصول برنج اختصاص داشت.

وی اظهار داشت: در سال زراعی گذشته 8هزار و 649 هکتار به کشت ارقام محلی برنج اختصاص داشت و 170 هکتار نیز زیر کشت رتون رفته بود.

معاون جهاد کشاورزی نور با تاکید بر لزوم ساماندهی مدیریت کشت در کاهش مصرف آب در مزارع بیان داشت: با بهره‌برداری بهینه از آب‌های موجود و مدیریت صحیح با کمترین مصرف آب می‌توان برنج تولید کرد و از مرغوب‌ترین محصول برخوردار شد.

محمدی افزود: با وجود بارندگی حدود 37 میلیارد متر مکعبی در استان به دلیل مدیریت نکردن صحیح این به آب‌های آزاد رفته و هدر می‌رود.

وی بیان کرد: برای این میزان نزولات نیاز است منابع ذخیره آب توسعه یابد و در فصل زمستان که زمان مناسب برای ذخیره آب مورد نیاز است با مدیریت ذخیره‌سازی انجام شود که در تابستان دیگر با مشکل کم آبی روبه‌رو نشویم.

این مسئول تصریح کرد: میزان مصرف آب مورد نیاز مزارع نور بیش از 3.5 برابر منابع آبی موجود است و به همین دلیل در فصل کشاورزی با مشکل تامین آب مواجه می‌شویم.

* بیمه محصولات کشاورزی

این مسئول در جهاد کشاورزی نور با انتقاد از  مسئولیت‌پذیر نبودن صندوق‌های بیمه محصولات کشاورزی گفت: در اقدامی جدید سازمان جهاد کشاورزی موافقت کرده با اخذ 150 تا 200 هزار تومان به میزان 4 تا5 میلیون تومان محصولات کشاورزان را بیمه کند تا نگرانی کشاورزان برطرف شود.

* اعتبارات بخش ترویج کافی نیست

معاون جهاد نور با اعلام اینکه از لحاظ اعتباری در بخش ترویج با کمبود مواجه هستیم، اظهار داشت: در سال گذشته نیز اعتبارات این بخش به حد نصاب نرسید و نیاز است برای امر ترویج و آموزش کشاورزان اعتبارات مناسب اختصاص یابد.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول