اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در چهارمحال و بختیاری

100 درصد جمعیت روستایی زیرپوشش بیمه روستاییان است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: 100درصد جمعیت روستایی و عشایری این استان تحت پوشش بیمه روستاییان قرار گرفته است.

100 درصد جمعیت روستایی زیرپوشش بیمه روستاییان است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، رضا ایمانی صبح امروز در نشست شورای معاونین این دانشگاه، اظهار داشت: برنامه بیمه روستاییان و پزشک خانواده در شهریورماه سال 84 همزمان با سایر استان‌های کشور با همکاری اداره‌کل بیمه خدمات درمانی در این استان اجرا شده است.

وی از استقرار 105 پزشک خانواده و 96 مامای خانواده در مراکز مجری این طرح خبر داد و افزود: این افراد همراه با سایر اعضای تیم سلامت، خدمات بهداشتی درمانی اولیه را به گروه‌های هدف ارائه می‌کنند.

ایمانی تصریح کرد: در حال حاضر تا پایان دی‌ماه سال‌جاری صددرصد جمعیت روستایی و عشایری این استان زیرپوشش برنامه بیمه روستاییان قرار گرفته‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری اجرای پروژه سلامت برای همه را از دیگر اقدامات این مرکز در راستای ارتقای سطح سلامت در جامعه برشمرد و گفت: این پروژه شامل 15 طرح بهداشتی درمانی است که برای نخستین بار در کشور در استان چهارمحال و بختیاری اجرا شد.

وی ادامه داد: پروژه‌های شبکه جامع سلامتی و برنامه بیمه روستاییان و پزشک خانواده از دیگر ابتکارات حوزه معاونت بهداشتی دانشگاه است.

ایمانی در ادامه رشد شاخص‎های درمانی در این استان را بسیار چشمگیر دانست و گفت: با پیروزی انقلاب و آغاز برنامه‌های کاری وزارت بهداشت افزایش تخت و منابع بیمارستانی در رأس کار قرار گرفت، به‌گونه‌ای که با گذشت سه دهه از پیروزی انقلاب شاهد تغییرات اساسی در سطح بهداشت و درمان کشور و استان هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری با اشاره به پیشرفت‌های علمی در حوزه درمان در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی، یادآور شد: حوزه سلامت در همه شاخه‌های آن رتبه اول رشد را در کشور داشته است و این در حالی است که پیش از انقلاب حوزه بهداشت و درمان کشور مانند سایر حوزه‌‌ها کاملا وابسته و بدون هیچ‌گونه رشدی ارائه خدمات می‌کرده است.

وی با اشاره به موفقیت‌های چشمگیر پزشکان ایرانی در داخل و خارج از کشور، گفت: موفقیت در حوزه سلامت و درمان از اهداف نظام جمهوری اسلامی ایران است و برای تحقق این مهم تربیت پزشکان متخصص داخلی را با وجود تمام فشارها و تحریم‌های بین‌المللی که متوجه کشور بود، به جدیت انجام داده‌ایم.

انتهای پیام/ح20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول