اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره کل تأمین اجتماعی استان بوشهر خبر داد

رشد 15 درصدی پرداخت کمک هزینه بارداری بیمه‌شدگان

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره کل تأمین اجتماعی استان بوشهر از رشد 15 درصدی پرداخت کمک ‌هزینه بارداری به بیمه‌شدگان بوشهری خبر داد.

رشد 15 درصدی پرداخت کمک هزینه بارداری بیمه‌شدگان

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر به نقل از روابط عمومی تامین اجتماعی استان بوشهر، عبدالمجید رازه در نشست با کارفرمایان کارگاه‌های مشمول قانون تأمین اجتماعی اظهار داشت: یکی از خدمات 18‌گانه سازمان تامین اجتماعی پرداخت کمک‌ هزینه بارداری است که در 10 ماهه ابتدای سال جاری به 917 نفر از تامین‌شدگان زن پرداخت شده است.

وی ادامه داد: هزینه بارداری برای این تعداد برابر با 17 میلیارد و 989 میلیون ریال بوده است که از سوی شعب تامین اجتماعی استان بوشهر به زنان شاغل در کارگاه‌های مشمول قانون تأمین اجتماعی اعم از حقوقی و حقیقی پرداخت شده است.

سرپرست اداره کل تأمین اجتماعی استان بوشهر اضافه کرد: در پرداخت کمک‌ هزینه بارداری در سال جاری نسبت به سال گذشته 15 درصد رشد داشته‌ایم.

وی به شرایط پرداخت کمک هزینه بارداری اشاره کرد و گفت: این کمک‌ هزینه به بیمه‌شدگان زن شاغل در کارگاه‌های مشمول قانون تأمین اجتماعی که ظرف یکسال پیش از زایمان، حق بیمه 60 روز کار را به صندوق تأمین اجتماعی پرداخت کرده باشند و در مدت استراحت ایام بارداری به کار اشتغال نداشته باشند، پرداخت می‌شود.

رازه دیگر شرایط لازم برای دریافت این کمک‌ هزینه را عدم دریافت حقوق از کارفرما در مدت استراحت ایام بارداری، مشغول بکار بودن و یا در مرخصی استحقاقی بودن روز قبل از شروع استراحت و زایمان مربوط به فرزند چهارم به بعد نباشد مگر اینکه یکی از فرزند قبلی فوت شده باشد، معرفی کرد.

وی تصریح کرد: میزان کمک هزینه ایام بارداری معادل دو سوم متوسط آخرین مزد و دستمزد بیمه شده زن در آخرین 90 روز قبل از شروع استراحت ایام بارداری ضربدر مدت استراحت است.

سرپرست اداره کل تأمین اجتماعی استان بوشهر اضافه کرد: این کمک‌ هزینه از نخستین روز شروع استراحت، محاسبه و پرداخت می‌شود و مدت مرخصی برای زایمان‌های یک و دو قلو، شش ماه و سه قلو یا بیشتر یکسال است و همچنین مدت ایام بارداری جزو سوابق بیمه‌ای بیمه‌شدگان زن محاسبه می‌شود.

وی افزود: شعبه‌های تامین اجتماعی بوشهر 1 با 347 نفر، بوشهر دو با 137 نفر و دشتستان با 131 نفر، بیشترین میزان پرداخت کمک‌ هزینه بارداری را در سطح استان بوشهر داشته‌اند.

انتهای پیام/صا30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول