اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار خراسان رضوی

20 درصد از فرش دستباف ایران در خراسان رضوی تولید می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی استاندار خراسان رضوی گفت: در حال حاضر بیش از 20 درصد از فرش دستباف ایران در خراسان رضوی تولید می‌شود.

20 درصد از فرش دستباف ایران در خراسان رضوی تولید می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، عباس نیاوند امروز در جمع تعدادی از تولید کنندگان و صادرکنندگان صنعت فرش در محل ساختمان جدید شرکت سهامی فرش ایران شعبه مشهد گفت: بر همین اساس استان خراسان رضوی ظرفیت بسیار را در زمینه تولید فرش دستباف در کشور دارا است.

وی فرش ایرانی را برند هنر و تمدن والای این مرز و بوم دانست و متذکر شد: به همین منظور باید به این محصول ویژه و استراتژیک نگاهی کارشناسی و جدی داشت.

معاون برنامه ریزی استانداری خراسان رضوی تصریح کرد: فرش در طول سال های متمادی به عنوان یک کالای ارزشمند و یک عتیقه گرانبها در نزد ایرانیان جایگاه داشته است.

وی فرش را نشان‌دهنده ذوق و هنر ایرانی برشمرد و بیان داشت: برای ایرانیان از دیرباز تاکنون فرش به عنوان یک زیبایی دهنده زندگی عمل کرده است.

نیاوند افزود: ایجاد خلاقیت و مدل‌سازی برای تولید انواع فرش‌ها برای سلایق مختلف باید در اولویت کاری دست اندر کاران صنعت فرش قرار گیرد.

وی گفت: همچنین موضوع بهره‌وری بالا در زمینه تولید فرش دستباف باید مورد توجه مسئولان باشد.

معاون برنامه‌ریزی استانداری خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در این استان نیز با توجه به ظرفیت‌های موجود در عرصه تولید فرش دستباف حمایت‌های لازم از تولیدکنندگان انجام شده است.

وی با تاکید بر اینکه بحث آموزش و مهارت‌آموزی یکی از ملزومات امر در صنعت فرش به حساب می‌آید، گفت: در حال حاضر با رویکرد موجود در صنعت این محصول گرانبها در آینده‌ای نه چندان دور شاهد اتفاقات بسیار خوبی در این عرصه خواهیم بود.

نیاوند تاکید کرد: حمایت از اتحادیه‌ها و برگزاری نمایشگاه‌های مختلف در عرصه تولید فرش دستباف می‌تواند کمک بزرگی به این صنعت پویا داشته باشد.

وی با بیان این که 20 درصد تولید فرش دستباف کشور در خراسان رضوی صورت می‌گیرد، اعلام کرد: همچنین 15 درصد صادرات فرش دستباف کشور نیز مربوط به استان خراسان رضوی است.

معاون برنامه ریزی استانداری خراسان رضوی نقش بافندگان فرش را بسیار دارای حائز اهمیت دانست و ابراز امیدواری کرد: باید برای حمایت از قالی‌بافان کشور تسهیلات خارج از نوبت به متقاضیان صنعت فرش ارائه شود.

انتهای پیام/س20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول