اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با کشت یک گیاه دارویی در استان بوشهر

آویشن در 650 هکتار از اراضی دشتستان گسترده است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره منابع طبیعی دشتستان از کشت گیاه دارویی آویشن در 650 هکتار از اراضی دشتستان خبر داد.

آویشن در 650 هکتار از اراضی دشتستان گسترده است

محمد دشتی‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دشتستان با اعام این خبر گفت: دشتستان دارای اراضی بسیار مستعد و ارزشمندی است و اداره منابع طبیعی در حفظ و صیانت از این اراضی از هیچ کوششی فروگذار نکرده است.

وی افزود: تلاش برای رشد و توسعه منابع طبیعی از مهم‌ترین اولویت‌های مسئولان است که در سال جاری در این راستا تلاش می‌کنیم.

رئیس اداره منابع طبیعی دشتستان از کشت گیاه دارویی آویشن در 650 هکتار از اراضی دشتستان خبر داد و خاطرنشان کرد: کشت 150 هکتار آویشن برای نخستین بار در استان در بخش‌های بوشکان و ارم انجام شده و بزودی 500 هکتار دیگر نیز زیر کشت می‌رود.

دشتی‌زاده تصریح کرد: برای نخستین بار در استان کشت گیاه دارویی آویشن به مساحت 150 هکتار واقع در بخش‌های بوشکان و ارم در راستای ایجاد پوشش گیاهی مراتع و تشویق مردم به کشت گیاهان دارویی در استان و فراهم شدن زمینه اشتغال برای مردم به صورت مستقیم و غیر مستقیم صورت گرفت.

وی اضافه کرد: همچنین کشت 500 هکتار آویشن در منطقه دهرود در آینده‌ای نزدیک نیز در دستور کار این اداره قرار دارد.

این مسئول در ادامه با اشاره به اهمیت طرح‌های آبخیزداری، عمده‌ترین طرح‌های آبخیزداری را در مناطق ارم و بوشکان ذکر کرد و اظهار کرد: کمبود آب کشاورزی در مناطق ارم و بوشکان، تقویت سفره‌های زیرزمینی، آب موتور پمپ‌های کشاورزی و استفاده دامی و عشایری از منابع آبی ذخیره‌ای از اهداف مهم اجرای طرح‌های آبخیزداری در این مناطق است.

دشتی‌زاده اضافه کرد: هم‌اکنون 20هزار هکتار جنگل در دشتستان در بخش‌های بوشکان، ارم، شبانکاره و مرکزی پراکنده هستند.

وی یادآور شد: برای موفقیت در سال جهاد اقتصادی باید همه مردم و مسئولان دست به دست هم بدهند و اطمینان داریم با تلاش مضاعف می‌توانیم شاهد شکوفایی اقتصادی باشیم.

انتهای پیام/س10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول