اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه زنجان:

نامزدهای انتخاباتی از تخریب رقبا خودداری کنند

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: نامزدهای انتخاباتی با عدم تخریب رقبا اخلاق انتخاباتی را رعایت کنند.

نامزدهای انتخاباتی از تخریب رقبا خودداری کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، آیت‌الله شیخ علی خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه ظهر امروز  این شهر با تاکید بر اینکه کاندیداها باید توصیه‌های ولی امر مسلمین حضرت آیت‌الله خامنه‌ای را رعایت کنند، گفت: کاندیداها با حرف‌های خود نباید دشمن را به طمع اندازند.

وی با اشاره به اینکه شرکت در انتخابات یک تکلیف سیاسی و اجتماعی است، خاطر نشان کرد: با توجه به توصیه های امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری مردم نباید بدون تحقیق رای دهند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با بیان اینکه مقوله انتخابات از ارزش و اهمیت بالایی برخوردار است، اضافه کرد: انتخابات با سرنوشت مردم و قانون‌گذاری سر و کار دارد.

وی با تاکید بر اینکه معیار تشخیص صلاحیت کاندیداها به فرموده امام خمینی (ره) مطالعه در سوابق آن‌ها، مشورت با علما، پایبندی کاندیداها به قانون اساسی، اعتقاد به اسلام در گفتار و در عمل و اعتقاد به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌رود، ادامه داد: وفاداری به اصل ولایت فقیه نیز از مهم‌ترین معیارهای تشخیص صلاحیت کاندیدای اصلح محسوب می‌شود.

آیت‌الله خاتمی تصریح کرد: کاندیدای اصلح باید مفاسد کشور را شناخته، آزاد منش بوده و خود را مدیون خدا و خون شهدا بداند و هرگز خود را به منفعت طلبان و ثروتمندان نفروشد، در حال حاضر کاندیداهای تایید شده از سوی شورای نگهبان، از صلاحیت نسبی برخوردار هستند.

وی با تاکید بر حضور حداکثری مردم استان زنجان در نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، افزود: بر اساس بیانات مقام معظم رهبری حضور حداکثری مردم در انتخابات ضریب امنیت کشور را افزایش می‌دهد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با اشاره به فرا رسیدن روز امور تربیتی و تربیت اسلامی خاطر نشان کرد: سه عامل مهم خانواده، محیط آموزشی و جامعه در تربیت انسان موثر است.

وی با بیان اینکه برخی از نهادها و مردم در انجام وظیفه خود در زمینه تربیت فرزندان خود کوتاهی می‌کنند، ادامه داد: آن‌ها تصور می کنند که آموزش و پرورش خم رنگرزی است و همه مسئولیت‌ها را به دوش این مرکز می‌اندازند.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه خانواده از ارکان مهم در تربیت فرزندان و دانش‌آموزان محسوب می‌شود، تصریح کرد: بعد از خانواده آموزش و پرورش و جامعه نقش مهمی در تربیت انسان‌ها دارند.

وی یادآور شد: خانواده، آموزش و پرورش و محیط اجتماعی سه رکن اساسی و مثلث مکمل در تربیت انسان‌ها به شمار می‌روند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان اضافه کرد: اگر خانواده و جامعه به وظایف خود در تربیت فرزندان عمل نکنند و منتظر معجزه آموزش و پرورش باشند، این امر ممکن نیست و تربیت صحیح اتفاق نمی‌افتد.

وی در بخشی دیگر از بیانات خود به اهمیت تقوا و پرهیز از محرمات اشاره کرد و اذعان کرد: تقوا یک قلعه بزرگ و غیر قابل نفوذ و پناهگاه امنی است که اگر انسان به آن پناه ببرد، او را از گناه و نافرمانی حفظ می‌کند.

آیت‌الله خاتمی همچنین وجود امام زمان (عج) را چراغ راهنما و هادی مسلمانان و شیعیان دانست و افزود: امام عصر (عج) یک راهنمای جامع و قابل اطمینان است که تمسک به وی عزت را برای مسلمانان به ارمغان می‌آورد.

انتهای پیام/س10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول