اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در راستای توسعه بخش کشاورزی صورت گرفت

اختصاص 232 میلیارد تومان به بخش کشاورزی خراسان‌جنوبی

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان‌جنوبی از اختصاص بیش از 232 میلیارد تومان برای توسعه بخش کشاورزی استان خبر داد.

اختصاص 232 میلیارد تومان به بخش کشاورزی خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، قهرمان رشید صبح امروز در جمع مسئولان کشاورزی خراسان‌جنوبی اظهار داشت: کشاورزی مأنوس با زندگی مردم و مورد علاقه آنها است.

وی تصریح کرد: باید برای توسعه این امر به عنوان مهمترین منبع تأمین معیشت زندگی خانواده‌های خراسان‌جنوبی تلاش شود.

مقام عالی دولت در خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه اسناد توسعه بخش‌های مختلف در خراسان‌جنوبی تهیه و تنظیم شده است، ادامه داد: نباید تنها به صورت مطلق به کشاورزی توجه شود بلکه باید به بخش‌های دیگر نظیر تجارت، بازرگانی و گردشگری که از قابلیت‌های مناسبی برخوردار است نیز توجه شود.

رشید، وجود مرز مشترک با کشور افغانستان و وجود بازارچه‌های مرزی در خراسان‌جنوبی را از موضوعات مهم و تأثیرگذار در توسعه استان دانست که باید مورد توجه قرار گیرد.

*تقویت بخش کشاورزی و اشتغال‌آفرینی از اهداف مهم دولت است

استاندار خراسان‌جنوبی تقویت بخش کشاورزی و اشتغال‌آفرینی در این بخش را از اهداف مهم دولت در کشور دانست و اضافه کرد: باید با توجه به اقلیم‌های متفاوت در مناطق مختلف برای توسعه کشاورزی متناسب با هر منطقه به صورت ویژه اقدام شود.

رشید، تحول در بخش مسکن مهر در کشور را اتفاقی بزرگ و بی‌بدیل در جهان دانست و گفت: این تحول باید در بخش کشاورزی نیز با عزم جدی مسئولان و همکاری آنان صورت گیرد.

وی با اشاره به برگزاری کارگروه کشاورزی در کشور به ریاست رئیس‌جمهور، تصریح کرد: این کارگروه باید برای توجه به بخش کشاورزی و تلاش برای توسعه آن در استان‌ها به ریاست استانداران و در شهرستان‌ها به ریاست فرمانداران و با همکاری دستگاه‌های مرتبط اجرایی انجام شود.

*استفاده از شیوه‌های نوین آبیاری عامل مؤثر صرفه‌جویی آب در بخش کشاورزی است

استاندار خراسان‌جنوبی استفاده از شیوه‌های نوین آبیاری را عامل مؤثر در صرفه‌جویی آب در بخش کشاورزی دانست و افزود: اگر در امر استفاده از شیوه‌های نوین آبیاری و صرفه‌جویی در آب تلاش شود مشکلی به نام آب وجود نخواهد داشت و می‌توانیم با میزان آب موجود نیازمان را تامین کنیم.

رشید، خرده مالکی را یکی از آفت‌های مهم بخش کشاورزی دانست و اذعان کرد: باید با یکپارچه‌سازی اراضی و استفاده از فنون و علوم نوین کشاورزی برای توسعه این بخش تلاش شود.

وی با تأکید بر اینکه با شروع این طرح، زمین‌های دولتی احصاء و با اولویت فارغ‌ا‌لتحصیلان بخش کشاورزی مورد استفاده قرار می‌گیرد، یادآور شد: این زمین‌ها به صورت 99 ساله و با تأمین منابع آبی و ارائه تسهیلات به علاقمندان برای توسعه بخش کشاورزی در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول