اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار سنندج:

حمایت از بخش کشاورزی مهم‌ترین رویکرد دولت است

خبرگزاری فارس: فرماندار سنندج گفت: حمایت از بخش کشاورزی به منظور خودکفایی در این بخش از مهم‌ترین رویکردهای کاری دولت است.

حمایت از بخش کشاورزی مهم‌ترین رویکرد دولت است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ولی‌الله میرزایی‌اصل بعد از ظهر امروز در همایش مددکاران ترویج کشاورزی شهرستان سنندج که با حضور جمعی از کشاورزان و مروجین آموزش‌های کشاورزی در سالن اجتماعات مرکز تربیت معلم شهید مدرس سنندج برگزار شد، اظهار کرد: تسهیلات و سرمایه‌گذاری‌های اختصاص یافته به بخش کشاورزی در سال‌های اخیر بسیار چشمگیر و کم‌سابقه بوده است.

وی افزود: حمایت از بخش کشاورزی به منظور خودکفایی در این بخش از مهم‌ترین رویکردهای کاری دولت است.

فرماندار سنندج در ادامه ظرفیت‌های گسترده شهرستان در تولید محصولات کشاورزی را یاد آور شد و خواستار استفاده از متدهای علمی در میان کشاورزان شد.

*تولید سالانه 100 هزار تن محصولات کشاورزی در سنندج

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سنندج در ادامه این همایش گفت: در حال حاضر بیش از 50 هزار هکتار از اراضی شهرستان سنندج را اراضی کشاورزی و 10 هزار هکتار دیگر را اراضی باغی تشکیل می‌دهد.

فرید سپری افزود: در شهرستان سنندج سالانه بیش از 100 هزار تن انواع محصولات زراعی و70 هزار تن محصولات باغی شامل کشت دیم و آبی برداشت می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سنندج اضافه کرد: در حال حاضر 240 هزار واحد دامی در شهرستان سنندج وجود دارد که ظرفیت تولید بیش از 34 هزار تن شیر و یک هزار و 430 تن گوشت قرمز را ایجاد کرده است.

سپری با اعلام اینکه بخش کشاورزی محور توسعه پایدار و بیشترین سهم در ایجاد اشتغال و جذب سرمایه‌گذاری و تسهیلات را به خود اختصاص داده است، خواستار اعمال و به کارگیری روش‌های نوین کشاورزی و زراعت برای استفاده حداکثری از ظرفیت‌های منطقه شد.

وی در پایان با اشاره به اینکه ظرفیت تولید انواع محصولات و فرآورده‌های کشاورزی در شهرستان سنندج بسیار بالاتر از وضعیت موجود است، خاطرنشان کرد: با آموزش کشاورزان و ارتقای کمیت و کیفیت تولید می‌توان ارزش افزوده بخش کشاورزی را به مراتب ارتقا داد.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول