اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

25 هزار لوح فشرده فیلم سینمایی در استان البرز توزیع شد

خبرگزاری فارس: معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز گفت: 25 هزار لوح فشرده فیلم سینمایی از محصولات فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد بین فعالان کانون‌ها و انجمن‌های فرهنگی – هنری، اصحاب رسانه و تماشاگران توزیع شد.

25   هزار لوح فشرده فیلم سینمایی در استان البرز توزیع شد

به گزارشس خبرگزتاری فارس از کرج به نقلاز اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز، ابراهیم گله دارزاده درمورد جمع بندی برگزاری جشنواره بین‌المللی فجر در البرز، افزود: در جریان تئاتر فجر شش نمایش با 11 اجرا برگزار شد که از این تعداد سه نمایش به میزبانی از تئاتر کشورهای آذربایجان، فرانسه و ترکیه بود.

وی اظهار داشت: در این تعداد اجرای تئاتر تعداد دو هزار و 500 بلیت توزیع شد و جمعیتی بالغ بر سه هزار نفر از نمایش‌ها دیدن کردند.

معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز با اشاره به جشنواره موسیقی فجر نیز گفت: 9 گروه موسیقی با تاکید بر موسیقی ایرانی و بزرگداشت پیشکسوتان عرصه موسیقی به اجرا درآمد.در جشنواره موسیقی فجر هفت گروه اجرای موسیقی تولیدی استان را اجرا و میزبان دو گروه موسیقی خارج از استان بودیم.

گله دارزاده تعداد مخاطبان موسیقی فجر را دو هزار نفر عنوان کرد و گفت: در آخرین شب اجرا نیز از اساتید این حوزه، استاد ذوالفنون، پرنیا و ساکت که طی این سال‌ها در عرصه هنر موسیقی فعالیت داشتند در کنار هفت سرپرست گروه موسیقی فعال استان البرز با لوح سپاس تقدیر به عمل آمد.

وی در ادامه به فیلم‌های اکران شده در جشنواره نیز پرداخت و در جزئیات آن افزود: 10 فیلم مسابقه در سینما ساویز کرج در 40 سانس اکران شد و تعداد 9 هزار و 500 بلیت در بین مخاطبان به صورت هدیه توزیع شد.در آخرین شب جشنواره نیز از هنرمندان سینمایی استان البرز مصطفی کیایی، محسن کیایی و کوچکی از هنرمندان بومی شهرکرج که در فیلم ضدگلوله بخش مسابقه سینمای ایران حضور داشتند تقدیر شد و از 17 فیلم مستند، کوتاه و پویانمایی نیز قدردانی به عمل آمد.

معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز در خصوص جشنواره تجسمی هم گفت: این جشنواره به عنوان دومین نمایشگاه ارائه آثار هنرمندان و 100 درصد آثار آن نیز بومی است.این آثار در حوزه‌های تهذیب، تصویر، سفال وسرامیک، نگارگری، نقاشی و عکس بالغ بر 54 اثر در این محل دایر است و تا کنون 15 هزار نفر از این آثار هنری دیدن کرده‌اند.

این آثار تا 20 اسفند ماه در نگارخانه فجر استان البرز دایر است.

انتهای پیام/خ۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول