اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی هرمزگان:

تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی امنیت غذایی را به خطر می‌اندازد

خبرگزاری فارس: مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: با توجه به محدودیت منابع آب و خاک و رشد روزافزون جمعیت تغییر کاربری غیر مجاز زمین‌های کشاورزی امنیت غذایی این جمعیت رو به رشد را به خطر می‌اندازد.

تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی امنیت غذایی را به خطر می‌اندازد

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس،‌ عبدالصمد صمصام‌پور ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در سال‌جاری نظارت بر یک هزار و 500 مورد از زمین‌های دولتی واگذار شده در تعهد این مدیریت بود که امور اراضی با پیشرفت حدود 190 درصدی موفق به انجام نظارت بر ۲ هزار و 800 مورد از زمین‌های واگذار شده، شد.

‌وی افزود: واگذاری ‌زمین‌های دولتی به متقاضیان ایجاد صنایع کشاورزی و به منظور رشد تولید و ایجاد اشتغال بیشتر صورت می‌گیرد و به منظور پیگیری و استمرار این هدف واگذاری زمین‌های دولتی استمرار می‌یابد.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان با بیان اینکه نظارت بر پرونده‌های زمین‌های واگذار شده هر شش ماه یکبار صورت می‌گیرد، افزود: درصد پیشرفت فیزیکی طرح‌های در حال اجرا به روی زمین‌ها، متناسب با جدول زمانبندی پیشبرد طرح مشخص می‌شود.

این مسئول ابراز داشت: امور اراضی در صورت مشاهده هر گونه تخطی ازجانب افرادی که اراضی دولتی به آنها واگذار شده به این افراد اخطار خواهد داد و در مراحل بعدی و در صورت عدم توجه به اخطارها امور اراضی اقدام به فسخ و استرداد اراضی می‌کند.

به گفته صمصام‌پور، پس از انجام نظارت‌ها بر اراضی واگذار شده برخی از زمین‌ها که طرح آنها در دست انجام است به تمدید اجاره می‌پردازند و آن دسته از زمین‌هایی که طرح‌های مقرر در آنها اجرا شده و به بهره‌برداری رسیده سند مالکیت به آنها انتقال داده می‌شود.

با توجه به محدودیت منابع آب و خاک و رشد روز افزون جمعیت تغییر کاربری غیر مجاز زمین‌های کشاورزی امنیت غذایی این جمعیت رو به رشد را به خطر می‌اندازد از این روی حفظ کاربری زمین‌های کشاورزی یکی از مهم‌ترین مسائلی که مدیریت امور اراضی به جد آن را دنبال می‌کند.

انتهای پیام/ن۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول