اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار چهارمحال و بختیاری:

تولید ماهی نقش مهمی در ارزآوری کشور دارد

خبرگزاری فارس: استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: تولید ماهی نقش مهمی در اقتصاد و ارزآوری کشورهای تولید کننده دارد.

تولید ماهی نقش مهمی در ارزآوری کشور دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، علی‎اصغر عنابستانی بعدازظهر امروز در نخستین جشنواره ملی ماهی قزل‌آلا در استان چهارمحال و بختیاری، اظهار داشت: با توجه به رکود صنعت ماهیگیری و افزایش جمعیت، آبزی‎پروری به عنوان صنعتی که بیشترین پتانسیل را برای تولید ماهی و پاسخ به تقاضای در حال رشد غذای دریایی به کیفیت و سالم دارد، شناخته می‌شود.

وی افزود: این صنعت از نظر حجم و ارزش، آبزی‌پروری به طور آشکاری در بسیاری از نقاط جهان به کاهش فقر و بهبود امنیت غذایی کمک کرده است.

عنابستانی استان چهارمحال و بختیاری را استانی با برخورداری از ویژگی‌های ممتاز برشمرد و گفت: استان چهارمحال و بختیاری با وسعت 16 هزار و 403 کیلومتر مربع در ناحیه مرکزی فلات ایران و در میان رشته کوه‌های زاگرس واقع شده است.

استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: این استان از دو قسمت کوهستانی و جلگه‌ای تشکیل شده که از شمال و شرق به استان اصفهان و از مغرب به استان خوزستان و از جنوب به استان کهگیلویه و بویر احمد محدود است.

وی با اشاره به پتانسیل‌ها و استعدادهای این استان، گفت: استان چهارمحال و بختیاری با مساحتی کمتر از یک درصد وسعت کشور، 10 درصد مجموع آب‌های کشور را داراست، متوسط خروجی سالانه جریان‌های آبی از منطقه حدود 11 میلیارد متر مکعب است.

عنابستانی ادامه داد: وجود یک هزار و 400 دهنه چشمه، 450 رشته قنات، 3 هزار حلقه چاه و 130 رودخانه و دو تالاب از مهم‌ترین منابع مستعد آبزی پروری در این استان است.

وی با بیان اینکه تولید ماهی نقش مهمی در اقتصاد و ارز آوری کشورهای تولید کننده دارد، خاطرنشان کرد: با توجه به توانمندی‌ها و استعدادهای این استان در صورت انجام مطالعات و برنامه‌ریزی‌های اصولی در بلندمدت امکان تولید سالانه 50 هزار تن ماهی سردآبی در این استان وجود دارد.

استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه استفاده دو منظوره از منابع آبی این استان از جمله رویکردهای توسعه‌ای این استان است، گفت: با توجه به ظرفیت فراوان منابع آبی این استان می‌توان علاوه بر استفاده از این منابع عظیم خدادادی برای آبیاری اراضی کشاورزی این استان پروژه‌های پرورش ماهی نیز در دستور کار قرار بگیرد.

وی با اشاره به صادرات ماهی از این استان، گفت: در سال گذشته برای نخستین بار از این استان ماهی قزل‌آلا به خارج از کشور صادر شد که می‌تواند نوید بخش روند رو به رشدی استان در زمینه پرورش ماهی سردآبی در این استان باشد.

نخستین جشنواره ملی تولید ماهی قزل‌آلا در چهارمحال و بختیاری از امروز به مدت دو در شهرکرد آغاز به کار کرد.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول