اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس محیط زیست آسارا اعلام کرد

برخورد قاطع با شکارچیان غیر مجاز در البرز جنوبی

خبرگزاری فارس: رئیس محیط زیست آسارای کرج اعلام کرد: با پایان مهلت شکار برخی از انواع حیوانات در منطقه البرز جنوبی، با شکارچیان غیر مجاز برخورد قاطع قانونی صورت خواهد گرفت.

برخورد قاطع با شکارچیان غیر مجاز در البرز جنوبی

اصغر جوادیان در تماس با دفتر خبرگزاری فارس در کرج اظهار داشت: در منطقه البرز جنوبی که به دلیل تنوع گسترده زیستی حیوانات و گیاهان در معرض خطر، جزو محدوده حفاظت شده بوده، شکار حیوانات دارای محدودیت‌های خاصی است.

وی تصریح کرد: به عنوان نمونه شکار کبک تا پایان 15 اسفند و شکار پرندگان از خانواده گنجشک‌ها تنها تا پایان سال مجاز خواهد بود.

* ممنوعیت شکار پرندگان مهاجر در البرز جنوبی

این مسئول ادامه داد: از سوی دیگر شکار پرندگان مهاجر با هدف جلوگیری از شیوع بیماری‌های مشابه میان انسان و طیور در این منطقه به طور کلی ممنوع است.

جوادیان افزود: ضمن اینکه برخی از گونه‌های حیوانی مانند عقاب به دلیل خطر انقراض نسل مورد حمایت قرار دارند و تحت هیچ شرایطی اجازه شکار این حیوانات وجود ندارد.

وی با تأکید بر اینکه شکارچیان باید اجرای قوانین فوق را جدی بگیرند، گفت: همان‌طور که از شکار در فصول مجاز حمایت کرده و تجهیزاتی برای این منظور در نظر گرفته‌ایم، به طور قطع با شکارچیان غیر مجاز برخورد قاطع قانونی خواهیم داشت.

رئیس محیط زیست آسارا ادامه داد: ما باید به مردم و به ویژه نسل‌های آینده پاسخ‌گو باشیم و دولت اجازه نمی‌دهد که قوانین در محیط زیست در حوزه شکار مورد بی‌توجهی قرار گیرند.

جوادیان خاطرنشان کرد: در صورت مشاهده هر گونه تخلفی در این زمینه ضمن ضبط اسلحه شکارچی، اقدامات قاطع دیگری مانند تشکیل پرونده قضایی و لغو مجوز شکار انجام خواهد شد.

وی در پایان با بیان اینکه صدور مجوز شکار در استان البرز براساس قوانین و ضوابط موجود ادامه دارد، اظهار امیدواری کرد: شکارچیان ضمن اخذ مجوزهای لازم برای انجام شکار، حفظ محیط زیست را در اولویت قرار دهند.

انتهای پیام/آ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول