اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فردا صورت می‌گیرد

گردهمایی بزرگ 500 نفر از فعالان قرآنی در سنندج / کمیته فعالیت‌های قرآنی در کردستان ایجاد می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از برگزاری گردهمایی بزرگ با حضور 500 نفر از فعالان قرآنی 18 اسفندماه در مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج خبر داد.

گردهمایی بزرگ 500 نفر از فعالان قرآنی در سنندج / کمیته فعالیت‌های قرآنی در کردستان ایجاد می‌شود

قباد میمنت‌آبادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج، اظهار کرد: این همایش امسال با شعار مسجد کانون بیداری اسلامی همزمان با سالروز تشکیل ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با حضور همه فعالان قرآنی و مساجد در سنندج برگزار می‌شود.

وی افزود: در این راستا 700 نفر از فعالان عرصه قرآنی در سطح استان شناسایی شده که 500 نفر از آنان گردهم می‌آیند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در ادامه بیان داشت: در این همایش یک‌روزه از 20 نفر از فعالان قرآنی و مساجد استان نیز تجلیل خواهد شد.

* تشکیل کمیته فعالیت‌های قرآنی برای نخستین‌بار در کردستان

میمنت‌آبادی از تشکیل کمیته فعالیت‌های قرآنی برای نخستین‌بار در استان خبر داد و اضافه کرد: این کمیته به منظور رونق دادن و تجمیع فعالیت‌ها و پرهیز از چندگانگی در استان کردستان و استفاده از همه ظرفیت‌ها  در بدنه ادارات ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه 2 هزار و 800 مسجد در استان کردستان وجود دارد، اضافه کرد: تا پایان برنامه پنجم توسعه 25 درصد کل مساجد کشور تحت پوشش کانون‌های فرهنگی هنری قرار می‌گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در ادامه با اشاره سازماندهی 13 باب خانه نور برای ساماندهی امور قرآنی در سال‌ جاری، تصریح کرد: در طول امسال 214 مورد تقاضا برای تاسیس کانون‌های فرهنگی و هنری در سطح استان شده که پس از پالایش 100 کانون فرهنگی هنری در سطح مساجد ایجاد شده است.

میمنت‌آبادی اضافه کرد: امسال در اجرای طرح اوقات فراغت تابستانی 366 کلاس درس با حضور 9 هزار نفر تشکیل شده است.

وی به اجرای طرح قرآنی 1445 با تشکیل 47 کلاس درس و حضور 940 نفر اشاره کرد و بیان داشت: در طول امسال همچنین 40 کلاس آموزشی با حضور یک‌هزار و 400 نفر از مربیان استان تشکیل شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با اشاره به برگزاری جشنواره قرآنی شعر و عاشورا، اظهار کرد: تا پایان امسال از مفاخر توسعه قرآنی در سطح مساجد استان تجلیل می‌شود.

میمنت‌آبادی در ادامه به برگزاری نخستین جشنواره استانی جلوه‌های فرهنگی هنری نماز در چهار بخش شعر، نقاشی، خوشنویسی و عکس با محوریت نماز در شهرستان کامیاران اشاره کرد.

وی با اشاره به مهم‌ترین برنامه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان، گفت: اهتمام جدی به ترویج آموزه‌های دینی، ترویج فرهنگ غنی ایثار و شهادت، تقویت فعالیت‌های قرآنی با نگاه ویژه به تلاوت، مفاهیم و تفسیر و تلاش در راستای تحقق مطالبات معظم له درحوزه مساجد و فرهنگ دینی از مهم‌ترین سیاست‌ها و اصول عمومی حاکم بر برنامه‌های کانون‌های فرهنگی مساجد استان در سال ‌جاری است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در پایان خاطرنشان کرد: امسال 25 طرح پژوهشی در کانون‌های فرهنگی هنری استان ارائه شده و 800 نسخه نشریه و بولتن نیز توزیع شده است.

انتهای پیام/غ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول