اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری:

3 شکارچی متخلف در چهارمحال و بختیاری دستگیر شدند

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری از دستگیری سه شکارچی متخلف در این استان خبر داد.

3 شکارچی متخلف در چهارمحال و بختیاری دستگیر شدند

سعید یوسف‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: با تلاش مامورین گارد اجرایی منطقه حفاظت شده شیدا، سه نفر متخلف که در این منطقه مبادرت به تیراندازی برای شکار غیرمجاز کرده بودند را شناسایی و دستگیر کردند.

وی افزود: در جریان تیراندازی به سمت حیات وحش منطقه توسط این متخلفین سه رأس قوچ و میش وحشی زخمی شدند.

یوسف‌پور ادامه داد: با وجود اینکه متخلفان با اسلحه جنگی کلاشینکف و تک تیر غیرمجاز اقدام به تیراندازی به سوی مامورین کرده بودند، با درایت و سرعت عملی که مامورین داشتند، موفق شدند بدون هیچگونه تلفات جانی آنها را در منطقه دستگیر کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه از متخلفین یک قبضه سلاح کلاشینکف و یک قبضه اسلحه تک تیر غیرمجاز به همراه مهمات و ادوات شکار، کشف و ضبط شد، گفت: مراتب برای پیگیری و سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارجاع داده شد.

وی اضافه کرد: در منطقه‌ای دیگر در این استان نیز دو متخلف شکار که مبادرت به شکار غیرمجاز چهار قطعه کبک کرده بودند توسط مامورین یگان حفاظت دستگیر شدند.

یوسف‌پور ادامه داد: مأمورین موفق شدند پس از شناسایی و در پی تعقیب و گریز علاوه بر دستگیری متخلفین یاد شده تعداد دو قبضه اسلحه شکاری به همراه لوازم شکار را از آنان کشف و ضبط کنند، این متخلفین به همراه موارد مکشوفه برای طی مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری در ادامه از راه‌اندازی ایستگاه سنجش آلودگی هوا تا سال آینده در شهرستان لردگان خبر داد و گفت: با توجه به روند صنعتی شدن این شهرستان با احداث پتروشیمی لردگان، شهرک آب معدنی، مزارع پرورش ماهی و شیلات، کارخانجات و صنایع مادر، نیروگاه گازی و احداث خط آهن در آینده نزدیک و حساسیت آن به علت محل ورود ریزگردها به استان احداث این ایستگاه سنجش بیش از پیش لازم و ضروری است.

وی با بیان اینکه شهرستان لردگان دارای 157 هزار هکتار عرصه‌های جنگلی است، گفت: با توجه به اینکه افزون بر 51 درصد منابع جنگلی استان در این شهرستان جای دارد، ولی روند شدید تخریب جنگل و فرسایش خاک نگران کننده و قابل تأمل است.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول