اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تامین اجتماعی استان اردبیل:

خدمات تامین اجتماعی در دفاتر پیشخوان ارائه می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل تامین اجتماعی استان اردبیل گفت: با اجرایی شدن کارت سلامت، خدمات تامین اجتماعی در دفاتر پیشخوان ارائه می‌شود.

خدمات تامین اجتماعی در دفاتر پیشخوان ارائه می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علی وفادار پیش از ظهر امروز در جلسه معارفه رئیس جدید اداره تامین اجتماعی خلخال اظهار داشت: با اجرای طرح‌های جایگزینی کارت سلامت به عنوان دفترچه‌های تامین اجتماعی در صدد آسان‌سازی و تسهیل امور مردم هستیم.

وی با بیان اینکه دولت دفاتر پیشخوان را در راستای انجام برخی از کارهای محوله و سبک‌سازی بدنه خود اجرایی کرده است، افزود: با جایگزینی کارت سلامت دفاتر پیشخوان دولت در آینده جایگزین شعبه‌های اقماری تامین احتماعی در نقاط مختلف استان خواهد شد.

این مسئول با اشاره به اینکه تامین اجتماعی در راستای تامین بخشی از نیازمندی‌های بیمه‌ای مردم نیز تلاش می‌کند، ابراز داشت: در حال حاضر با اجرای برنامه‌های تامین اجتماعی به ویژه روی کار آوردن کارت سلامت به جای دفترچه‌های بیمه بسیاری از مشکل ازدحام جمعیت در شعبات تامین اجتماعی حل خواهد شد.

وفادار در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: هم‌اکنون 45درصد از کل جمعیت استان اردبیل زیر پوشش تامین اجتماعی قرار است و در آینده با جایگزینی کارت سلامت به جای دفترچه خدمات درمانی افراد زیر پوشش تامین اجتماعی از خدمات بهتر آن بهره‌مند می‌شوند.

این مسئول خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح از میزان مراجعات مستقیم مردم به شعبات برای انجام کارهای مربوط به تمدید زمان و یا تعویض دفترچه‌ها کاسته خواهد شد.

وی ایجاد دفاتر پیشخوان دولت و واگذاری بخشی از کارهای شعبات تامین اجتماعی در مناطق مختلف استان به این دفاتر را از برنامه‌های در دست اقدام برای کاهش بار کار شعبات و نیز کاهش میزان مراجعات حضوری مردم به شعبات ذکر کرد.

این مسئول یادآور شد: هم‌اکنون تامین اجتماعی استان با مشکل کمبود نیروی انسانی در مرکز و شهرستان‌های استان مواجه بوده و مراجعه مستقیم افراد برای انجام کارهای بیمه‌ای به شعبات این مشکل را دو چندان کرده است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان اردبیل بیان داشت: با اجرایی شدن طرح جایگزینی کارت سلامت به جای دفترچه‌های بیمه 90 درصد از مشکل ازدحام جمعیت در شعبات حل خواهد شد.

وی ادامه داد: هم‌اکنون شهرستان کوثر فاقد شعبه تامین اجتماعی بوده و کارهای مربوط به این شهرستان از طریق اعزام یکی از کارمندان تامین اجتماعی خلخال صورت می‌گیرد که این مساله نیز موجب افزایش بار کاری سایر کارمندان این اداره شده است.

این مسئول دیسکتی شدن لیست ارائه شده افراد زیر پوشش از سوی کارفرمایان طرف قرارداد با تامین اجتماعی استان از اول سال آینده را از برنامه‌های در دست اقدام تامین اجتماعی استان برای کاهش میزان مراجعات مستقیم کارفرمایان به شعبات تامین اجتماعی اعلام کرد.

وی افزود: با اجرای این طرح نیز که با حذف مکاتبات مکتوب ماهانه و مراجعات کارفرمایان به تامین اجتماعی همراه است پیش‌بینی می‌شود 70 تا 80 درصد از مراجعات مستقیم کارفرمایان به شعبات کاهش یابد.

مدیرکل تامین اجتماعی استان اردبیل همچنین از تخصیص 170 میلیون ریال اعتبار برای تعمیر و تجهیز ساختمان تامین اجتماعی خلخال خبر داد و نسبت به تامین یک دستگاه خودرو برای شعبه تامین اجتماعی این شهرستان قول مساعد داد.

همچنین در این جلسه ذبیح‌الله عبداللهی فرماندار خلخال نیز با اشاره به محرومیت بالای منطقه و درآمد پایین مردم شهرستان در مقایسه با سایر مناطق استان و کشور اظهار داشت: انتظار می‌رود خدمات ارائه شده از سوی تامین اجتماعی در خلخال بهتر شده و رئیس جدید برای جلب رضایت مراجعین تلاش بیشتری بکند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در پایان این جلسه از  تلاش چند ساله رمزعلی ابراهیمی رئیس قبلی تامین اجتماعی خلخال تقدیر و اسماعیل خوش‌سلیقه به عنوان رئیس جدید این اداره معرفی شد.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول