اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده تهران در مجلس:

مسئولان از تباهی محیط زیست جاجرود جلوگیری کنند

خبرگزاری فارس: نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلام‏شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: همه مردم و مسئولان امروز باید از تباهی محیط زیست جاجرود جلوگیری کنند.

مسئولان از تباهی محیط زیست جاجرود جلوگیری کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، غلام‏علی حداد عادل عصر امروز در حاشیه بازدید از محیط زیست جاجرود که پس از برگزاری آیین گشایش دو هزارمین مرکز اورژانس جاده‏ای کشور با حضور رئیس مرکز اورژانس و فوریت‏های پزشکی، استاندار تهران و دیگر مسئولان محلی در بخش مرکزی تهران اظهار کرد: در گذشته، جاجرود با چنین وضعی مواجه نبود.

وی ادامه داد: چند دهه پیش از این، طبیعت بکر منطقه جاجرود پذیرای حیوانات بومی منطقه همچون آهو بود و رهگذران می‏توانستند این وحوش را از نزدیک ببینند.

حداد عادل اضافه کرد: در گذشته هرگاه از بلندای مناطق کوهستانی جاجرود به دره واقع در پایین‏دست نگاه می‏کردیم به غیر از پوشش گیاهی، عارضه غیر طبیعی دیگری دیده نمی‏شد؛ اما متاسفانه امروز همه این مناطق به کارگاه‏های صنعتی مبدل شده است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلام‏شهر در مجلس شورای اسلامی افزود: موضوع انتقال مراکز کارگاهی و صنایع مزاحم به مناطق خارجی شهر تهران امری لازم و قابل قبول است.

وی ادامه داد: اما نباید این صنایع در مناطقی زیبا مانند جاجرود موجبات تباهی محیط زیست زیبا و رودخانه هزار ساله جاری در آن را فراهم سازند.

حداد عادل افزود: تلاش شهرداری در غرس نهال و احیای محیط زیست قابل تقدیر بوده؛ اما به هر حال این محیط زیبا در بسیاری از نقاط از بین رفته است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلام‏شهر در مجلس شورای اسلامی خواستار حفاظت و صیانت از مناطقی نظیر جاجرود در همه نقاط کشور شد.

وی تصریح کرد: نباید به بهانه ارزانی زمین و خروج صنایع از تهران، محیطی همچون جاجرود را در آستانه تخریب قرار داد.

حداد عادل اضافه کرد: یکی از مصادیق خدمت، ایجاد محیط‏های دل‏پذیر برای مردم است؛ مناطقی مانند جاجرود برای مردم ساکن در آپارتمان‏های کوچک شهری پایتخت، پردیس و سایر نقاط موهبتی الهی به شمار می‏رود.

در پایان این مراسم، مسئولان حاضر برای ارزیابی وضع و شرایط رودخانه جاجرود، از مناطق حاشیه‏ای این رودخانه سرکشی کردند.

انتهای پیام/س10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول