اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار ملایر:

انجمن حافظان محیط زیست در ملایر تشکیل می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی اجتماعی فرماندار ملایر گفت: انجمن حافظان محیط زیست در ملایر تشکیل می‌شود.

انجمن حافظان محیط زیست در ملایر تشکیل می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر، سیدرسول حسینی عصر امروز در مراسم  تجلیل از همیاران طبیعت و مرتعداران نمونه در ملایر با بیان اینکه نگاه به منابع طبیعی تنها در کاشتن درخت و فضای سبز خلاصه نمی‌شود، اظهار داشت: حفاظت از منابع  طبیعی نباید به یک هفته خلاصه شود بلکه وظیفه همه ما در تمام ایام سال حفاظت از این منابع خدادادی است.

وی منابع طبیعی را شامل آب و خاک و اقلیم و هوا عنوان کرد و گفت: امروز با اضافه شدن جمعیت در کره زمین بر تخریب و کم شدن پوشش گیاهی افزوده می‌شود و این برای ما بسیار خطرناک و نگران‌کننده است و همه ما شاهد به یغما بردن منابع طبیعی توسط انسان هستیم.

معاون فرماندار ملایر تصریح کرد: یک چهارم انسان‌های روی زمین در بهترین نقطه زندگی می‌کنند و سه چهارم از جمعیت جهان از سوء تغذیه رنج می‌برند و این خود نشان از بی‌توجهی به منابع و نعمات خداوند است که انسان‌ها خود عامل آن هستند.

 وی به جمعیت کشورمان اشاره کرد و گفت: طبق آمار سالانه حدود یک میلیون نفر به جمعیت کشور اضافه می‌شود و اگر با به دنیا آمدن هر فرد یک درخت کاشته شود منابع طبیعی کشورمان احیا می‌شود و باید این فرهنگ در کشورمان نهادینه شود.

حسینی ابراز داشت: انسان و طبیعت لازم و ملزوم هم هستند اما متأسفانه انسان کمر همت بر نابودی طبیعت بسته و باید با آگاهسازی و برنامه‌ریزی از تخریب طبیعت جلوگیری شود.

وی به کم شدن آب سفره‌های زیرزمینی در کشور اشاره کرد و گفت: استفاده بیش از حد از سموم کشاورزی و کودهای   شیمیایی زباله‌های صنعتی و خانگی و استفاده نادرست از آب و منابع باعث فرسایش خاک و کم شدن آب‌ها شده و این استفاده‌های نادرست در کشاورزی نه تنها راندمان خاک را بالا نمی‌برد بلکه باعث نابودی آن می‌شود.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار ملایر بهره‌برداری‌های نادرست از معادن و عدم تعادل مرتع و دام را از دیگر مشکلات در نابودی منابع طبیعی عنوان کرد.

وی بر اطلاع رسانی به مردم و همکاری دانشجویان مرتبط با رشته منابع طبیعی تأکید کرد و گفت: آموزش به عنوان محور اساسی در توسعه است و اگر  فراگیر شود قطعاً بسیاری از مشکلات به حداقل می‌رسد. 

حسینی از تشکیل انجمن حافظان محیط زیست در ملایر خبر داد و گفت: با توجه به فراهم بودن بستر شهرستان ملایر امیدواریم شاهد جامعه‌ای سبز و با فرهنگ استفاده درست از منابع  باشیم.

در پایان این مراسم از تعدادی از مرتعداران نمونه، همیاران طبیعت و بازنشستگان منابع طبعیی و دانش‌آموزان شرکت‌کننده در مسابقه نقاشی منابع طبیعی با اعطای لوح تقدیر و هدایایی تجلیل شد.

انتهای پیام/‌ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول