اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مدت 3 روز انجام می‌گیرد

برگزاری همایش ملی سیاست‌گذاری محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی در اهواز

خبرگزاری فارس: همایش ملی سیاست‌گذاری و هماهنگی مدیریت محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی از 30 بهمن تا 3 اسفند در اهواز برگزار می‌شود.

برگزاری همایش ملی سیاست‌گذاری محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی در اهواز

مدیرکل محیط زیست خوزستان امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اهواز، از برگزاری همایش ملی سیاست‌گذاری و هماهنگی مدیریت زیست محیطی در اهواز از 30 بهمن تا 3 اسفند خبر داد.

تورج همتی محورهای این همایش را حفاظت و احیای تالاب‌ها و دریاچه‌های کشور، ارائه برنامه اجرای مدیریت زیست‌بومی تالاب‌های کشور، پایش و ارزیابی مناطق تحت حفاظت محیط زیست و انجام مطالعات برای ارتقای سطح آن‌ها و بهره‌گیری از سیستم‌های GIS، طرح‌های تفضیلی مناطق تحت مدیریت سازمان محیط زیست، ملاحظات زیست محیطی ناظر بر طراحی و اجرای پروژه‌های خطی، نقطه‌ای و پروژه‌های توسعه‌ای و عمرانی کشور، هم‌چنین بازنگری مناطق چهارگانه محیط زیست کشور عنوان کرد.

وی افزود: در این همایش کارگاه‌های مشورتی با حضور استان‌های تالابی و استان‌هایی که در تالاب‌های ثبت شده در رامسر سایت دارند در زمینه چالش‌ها و راهکارهای بهبود مناطق چهارگانه، تالاب‌ها و زیستگاه‌های حساس برگزار می‌شود.

همتی در مورد دلیل برگزاری این همایش در خوزستان اظهار داشت: تنوع زیستی و محیط طبیعی این استان در رده‌های بالای ملی و بین‌المللی قرار دارد، شادگان به عنوان بزرگ‌ترین تالاب ثبت شده کشور در سایت رامسر و هورالعظیم به عنوان یکی از 200 نقطه بر‌تر دنیا در این استان قرار دارند، هم‌چنین رودخانه‌های مهم کشور، بخشی از زاگرس و تنها بازمانده جنگل‌های نیمه گرمسیری دنیا، در خوزستان واقع هستند.

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه فعالیت توسعه‌ای در خوزستان باید استانداردسازی همراه با ملاحظات زیست محیطی باشد، گفت: آب و خاک، نفت و زیرساخت‌ها قابلیت‌های آینده خوزستان نیست، بلکه سرمایه‌های طبیعی استان باید در منطقه و در سطح بین‌المللی معرفی، حفاظت و بهره‌مندی از این سرمایه‌ها در اولویت قرار گیرد.

وی اظهار داشت: در این همایش الگوهای موفق در استان‌ها، راهکارهای جلب مشارکت مردمی و سرمایه‌گذاری و جوامع محلی، چگونگی مدیریت مناطق تحت پوشش حفاظت محیط زیست استان، هماهنگی بین‌بخشی در استان در جهت سیاست‌های محیط زیست و تحلیل چالش‌ها ارائه می‌شود.

فاضل معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست، مدیرکل زیستگاه‌ها و امور مناطق، مدیرکل حیات‌وحش و تنوع زیستی، مدیرکل موزه‌های تاریخ طبیعی و تنوع زیستی، فرمانده یگان حفاظت محیط زیست و مدیرکل حقوقی، مدیرکل حفاظت و شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست و معاونان محیط طبیعی استان‌ها مهمانان این همایش خواهند بود.

انتهای پیام/ر10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول