اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای پیشگیری از بروز بیماری

ماهی قرمز را از مراکز مجاز بخرید

خبرگزاری فارس: در اطلاعیه‌ای از سوی اداره کل دامپزشکی عنوان شد: با توجه به بروز بیماری‌های مشترک انسان و ماهی‌های زینتی، شهروندان ماهی قرمز را از مراکز مجاز خریداری کنند.

ماهی قرمز را از مراکز مجاز بخرید

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل دامپزشکی خراسان رضوی در اطلاعیه‌ای از شهروندان خواسته شده است که تا با توجه به در پیش بودن سال نو و استقبال شهروندان از خرید ماهیان قرمز، این اداره‌کل  به عنوان تنها مرجع کنترل بهداشتی ماهیان قرمز در استان، مراکزی را به منظور فروش اینگونه ماهیان، زیر نظارت بهداشتی قرار داده که مراکز مذکور با پلاکارد و مجوز آرم‌دار مشخص شده‌اند.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: با توجه به اینکه تاکنون در کشور گزارشی مبنی بر بروز بیماری در انسان با منشاء ماهیان زینتی منتشر نشده است، لیکن احتمال بروز بیماری‌های پوستی از طریق تماس با ماهیان قرمز وجود دارد که می‌توان با اقدامات پیشگیرانه از قبیل استفاده از دستکش به ویژه برای افراد حساس و دارای سوابق آلرژی، شستشوی کامل دست‌ها با آب و صابون بعد از هر بار دست زدن به آب یا ماهیان زینتی مثل ماهی قرمز، جلوگیری از دست زدن کودکان به ماهیان و آموزش بهداشت فردی به آن‌ها و در نهایت مراجعه به پزشک در صورت بروز هر نوع علائم و ناراحتی‌های پوستی از بروز بیماری‌های احتمالی قابل انتقال به انسان جلوگیری کرد.

در ادامه این اطلاعیه آمده است آب مورد استفاده برای نگهداری ماهیان مذکور باید بهداشتی بوده و در مورد آب‌های شرب شبکه آب‌رسانی شهری باید کلر دایی و یا به منظور تبادل گازها و خروج کلر قبل از مصرف، حداقل 48 ساعت در ظروف دهان گشاد نگهداری و ذخیره گردد.

انتهای پیام/س30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول