اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان خبر داد

تولید 18.3 کیلوگرم ماهی در هر متر مربع استخر در زنجان

خبرگزاری فارس: مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان از تولید 18.3 کیلوگرم آبزیان در هر متر مربع استخر در استان زنجان خبر داد.

تولید 18.3 کیلوگرم ماهی در هر متر مربع استخر در زنجان

محمود صیاد بورانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به اینکه افزایش تولید آبزیان در استان زنجان با تلاش مسئولان ذیربط حاصل شده است، اظهار داشت: استفاده مناسب از منبع آبی و صرفه‌جویی در مصرف کودهای شیمیایی با هدایت پساب خروجی از مزارع به اراضی زیر کشت و افزایش درآمد سرانه افراد برخوردار از مزارع آبزی‌‌پروری از اهداف شاخص ترویج آبزی‌‌پروری در استان زنجان است.

وی در ادامه با اشاره به ساخت انواع تجهیزات هوادهی و اکسیژن‌دهی به استخرهای حاوی ماهی در استان افزود: این امر نیز در راستای افزایش تولید و همچنین صرفه‌جویی در استفاده از زمین‌های کشاورزی برای راه‌اندازی فعالیت‌های آبزی‌پروری صورت می‌گیرد.

مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر با به‌کارگیری انواع پمپ‌های برگشت آب، نصب فیلتر مکانیکی برای جداسازی فضولات ماهی از آب و برگشت آب تصفیه شده به استخر پرورش ماهی، به‌کارگیری انواع هواده‌های قارچی و توربینی میزان تولید ماهی قزل‌آلا در انواع استخرهای آبزی‌پروری در استان زنجان افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه در سال 90 به ازای هر متر مربع 18.3 کیلوگرم آبزیان در استان زنجان تولید شده است، ادامه داد: این میزان در سال گذشته 15.4 کیلوگرم به ازای هر متر مربع بود.

صیاد بورانی اذعان کرد: مسئولان شیلات استان زنجان در تلاش هستند تا با افزایش فعالیت خود میزان تولید آبزیان را تا چهار سال آینده به 28 کیلوگرم در هر متر مربع برسانند.

انتهای پیام/آ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول