اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی استان اردبیل خبر داد

تدارک 30 هزار تخت اقامتی برای مسافران نوروزی

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: در آغاز تعطیلات نوروزی 30 هزار تخت اقامتی در استان اردبیل برای پذیرش مسافران و گردشگران مهیا شده است.

تدارک 30 هزار تخت اقامتی برای مسافران نوروزی

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بهروز ندایی صبح امروز در جلسه ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی در اردبیل اظهار داشت: با توجه به ورود 2میلیون مسافر و گردشگر در سال گذشته و پیش‌بینی افزایش 10 تا 20 درصدی مسافران و گردشگران به استان اردبیل 225 هزار هتل، هتل ـ آپارتمان و میهمان‌پذیر تدارک دیده شده است.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل وجود استعدادهای گردشگری که در استان اردبیل به ویژه از لحاظ آب‌های گرم و معدنی، منابع طبیعی، جاذبه‌های تاریخی و اماکن تفریحی ـ توریستی وجود دارد همه ساله در ایام نوروز شاهد حضور میلیون‌ها گردشگر هستیم که این خطه را برای گذران تعطیلات ایام نوروز در نظر می‌‌گیرند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با اشاره به شکل‌گیری ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی و فعالیت چشمگیر آن در دو نوبت عید نوروز و تابستان بیان داشت: تاکنون دو جلسه مفصل با حضور مسئولان استانی، متولیان و مدیران اجرایی و فرمانداران برگزار کردیم که حاصل آن 42 بند مصوبه بوده که اعضا موظف به پیگیری آن شدند.

ندایی یادآور شد: در همین راستا با شهرداری‌ها و مجموعه‌‌های اقامتی و پذیرایی هماهنگی‌ها و نشست‌های مختلفی برگزار شده تا در یک حرکت دسته‌جمعی بتوانیم نوروز خوبی را برای هموطنانمان تدارک ببینیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این مسئول به رتبه اول استان در سال گذشته به دلیل هماهنگی و همکاری مناسب در دستگاه‌ها در استقبال از مسافران و گردشگران افزود: ما در بسیاری از شاخص‌ها به رغم محدودیت‌های موجود که در توسعه زیر‌ساخت‌ها شاهد بودیم حایز رتبه برتر کشور هستیم و امسال نیز تلاش خواهیم کرد تا با همکاری دلسوزانه تمام عوامل میزبان شایسته‌ای برای مسافران و گردشگران نوروزی باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل به راه‌اندازی راه اصلی اردبیل ـ سرچم اشاره کرد و گفت: با افتتاح این راه پیش‌بینی می‌شود بسیاری از گردشگران که مقصد سفر خود را اردبیل قرار داده‌اند از این جاده مسافرت کرده و بدون گرفتاری در ترافیک جاده‌های شمال کشور از این محور مسافرت خود را انجام دهند.

ندایی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: در کنار مهیا شدن هتل، هتل ـ آپارتمان و میهمان‌پذیرها، 250 خانه استیجاری در سرعین به همراه کمپینگ شهرداری‌ها و میهمان‌پذیر ادارات و همچنین برخی از مدارس برای حضور گردشگران آماده شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در پایان سخنان خود اظهار داشت: در نشستی با شهرداران از آنها خواسته‌ایم  تا در صورت مساعد بودن شرایط جوی لکه‌گیری و رفع عیوب آسفالت را در دستور کار قرار دهند و تا 25 اسفندماه در زیبا‌سازی شهر تلاش وافر داشته باشند.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول