اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر سمنان خبر داد

ایجاد پایگاه امداد هوایی در سمنان/ توزیع 100 هزار بروشور بین مسافران

خبرگزاری فارس: مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان سمنان با بیان اینکه پایگاه امداد هوایی در استان سمنان ایجاد می‏شود، گفت: در ایام نوروز 100 هزار بروشور بین مسافران در این استان توزیع می‏شود.

ایجاد پایگاه امداد هوایی در سمنان/ توزیع 100 هزار بروشور بین مسافران

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، محمدکاظم امیدیان ظهر امروز در نشستی با خبرنگاران با اشاره به طرح‏ها و برنامه‏های نوروزی جمعیت هلال‌احمر استان سمنان اظهار کرد: برای نوروز امسال پایگاه‏های ساماندهی حادثه ‏دیدگان در هر پنج شهرستان استان سمنان برپا می‏شود.

وی ادامه داد: هم‌چنین برای ساماندهی بازماندگان حادثه‏ دیدگان نزدیک‏ترین مدرسه در جوار بیمارستان‏ها برای اسکان بازماندگان تا زمان بهبودی حادثه ‏دیدگان در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان سمنان افزود: از دوم تا ششم فروردین‌ماه سال 91، گشت هوایی جمعیت هلال‌احمر را در اختیار داریم.

امیدیان افزود: هم‌چنین گشت امداد بانوان طراحی شده تا در صورت بروز حادثه، بانوان در محل حضور داشته باشند.

وی تصریح کرد: امسال در قالب تفاهم‏نامه‏ای با میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری 14 پایگاه را به صورت پیمانکاری تحویل گرفته‏ایم تا از موازی‏کاری دستگاه‏ها جلوگیری شود.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان سمنان تصریح کرد: با هدف راهنمایی مسافران در ایام نوروز، نقشه شهرها و راه‏های استان سمنان تهیه شده که بین مسافران توزیع می‏شود.

امیدیان هم‌چنین از ایجاد پایگاه امداد هوایی در استان سمنان خبر داد و افزود: این پایگاه در زمینی به وسعت 10 هکتار در مسیر سمنان - دامغان ایجاد و بالگرد در آنجا می‏شود.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان سمنان اضافه کرد: تاکنون برای ایجاد این پایگاه یک میلیارد ریال هزینه شده است.

امیدیان تأکید کرد: هم‌چنین 3 میلیارد ریال اعتبار دیگر برای ایجاد این پایگاه امداد هوایی دریافت شده است.

وی بیان کرد: در ایام نوروز، 90 امدادگر در روز مشغول ارائه خدمات به مسافران نوروزی در استان سمنان خواهند بود.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان سمنان ادامه داد: برای ارائه خدمات بهتر و شایسته‏تر به مسافران نوروزی، دوره‏های بازآموزی ویژه امدادگران برگزار شده است.

امیدیان با بیان اینکه با مساعدت جمعیت هلال‌احمر اعتباری برای تجهیز و تعمیر فضای ورزشی در نظر گرفته شده، افزود: این مبلغ معادل 350 میلیون تومان بوده که در حال تزریق به استان سمنان است.

وی گفت: جمعیت هلال‌احمر استان سمنان در ایام نوروز دو طرح امداد و نجات و راهنمایی مسافران را اجرا می‏کند که در این زمینه تدابیر لازم اندیشیده شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان سمنان عنوان کرد: هم‌چنین چهار دستگاه اطفای حریق تحویل گرفته شده است تا در صورت بروز آتش‏سوزی در جاده‏ها خدمات لازم ارائه شود.

امیدیان ادامه داد: قرار است در ایام نوروز 100 هزار بروشور بین مسافران در استان سمنان توزیع شود.

وی گفت: هم‌چنین قرار است 10 هزار کیف کمربندی امداد و کمک‏های اولیه بین مسافران استان سمنان توزیع شود.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان سمنان تأکید کرد: برپایی ایستگاه نقاشی برای کودکان، اعطای هدایا به نخستین مسافرانی که به چادرهای هلال‌احمر مراجعه می‏کنند، برپایی سفره هفت‏سین، فراهم کردن تجهیزات کامل برای چادرهای هلال‌احمر و دیگر موارد اقداماتی است که در ایام نوروز انجام می‏شود.

امیدیان با بیان اینکه 20 چادر راهنمای مسافران نوروزی در استان سمنان از جمله در ورودی‎‏های شهر و مراکز پرتردد برپا می‏شود، افزود: هم‌چنین 10 خیمه نماز برای مسافران نوروزی در این استان پیش‏بینی شده است.

وی خاطرنشان کرد: امسال نسبت به سال گذشته تعداد پایگاه‏های ثابت استان سمنان افزایش یافته و سه پایگاه ثابت به تعداد پایگاه‏های ثابت سال قبل اضافه شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان سمنان ادامه داد: این سه پایگاه ثابت در محورهای شاهرود - سبزوار، گرمسار - قم و دامغان - جندق مستقر می‏شوند.

امیدیان خاطرنشان کرد: امیدواریم سال خوب و کم‏خطری را در پیش رو داشته و پاسخ‌گوی نیازهای مردم باشیم.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول