اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل:

55 درصد مددجویان کمیته امداد سرپرست زن هستند

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: 55 درصد خانواده‌های زیر پوشش کمیته امداد و مددجویان با سرپرست زن هستند.

55 درصد مددجویان کمیته امداد سرپرست زن هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بهروز زلالی عصر امروز در آیین جشن نیکوکاری در اردبیل اظهار داشت: اولویت خدمات‌دهی ما به خانواده‌های سرپرست زن است که به دلایل مختلف از قبیل فوت سرپرست و بد سرپرستی باید نیازهای فرزندان و افراد تحت تکلف را تأمین کنند.

وی توانمند کردن زنان سرپرست خانوار را بسیار ضروری توصیف کرد و افزود: یکی از اصلی‌ترین شاخصه‌های برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات حمایتی ما توجه به این خانواده‌ها است تا رفع نیاز شوند.

زلالی در مورد برگزاری جشن نیکوکاری تصریح کرد: این جشن با هدف تقویت روحیه انفاق و ایثار و هم‌نوع دوستی همزمان با سراسر کشور در استان اردبیل نیز برگزار می‌شود و عمدتاً ترویج سنت انفاق و احسان و رفع نیازمندی افراد محروم جامعه مدنظر است.

این مسئول خاطرنشان کرد: کمیته امداد به عنوان پیوند‌دهنده کمک‌کنندگان به کمک‌گیرندگان، این جشن را در آستانه نوروز برپا می‌کند تا احسانات و پرداختی انسان‌های نیکوکار به دست افراد فقیر و نیازمند جامعه برسد.

به گزارش فارس، مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل اضافه کرد: در حال حاضر در استان اردبیل 32 هزار خانوار در قالب 70 هزار نفر زیر پوشش کمیته امداد هستند و از خدمات مختلف این نهاد انقلابی در طول سال استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: با توجه به در پیش بودن سال نو و شناسایی نیاز خانواده‌های بی‌بضاعت سعی شده این جشن بهترین محمل در رفع نیازهای آنها باشد.

زلالی در ادامه سخنان خود به وام‌ها و تسهیلات ارایه شده نیز اشاره کرد و گفت: رویکرد کمیته امداد توانمندسازی خانواده‌های زیر پوشش این نهاد است که در همین زمینه در برنامه‌ریزی‌های انجام شده وام‌های قرض‌الحسنه اشتغال با هدف ایجاد فرصت‌های اشتغال و توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به صورت رایگان پرداخت می‌شود.

وی افزود: خانواده‌ها با بهره‌گیری از این وام‌ها چه از منابع امداد و چه تسهیلات بانکی به ایجاد فرصت‌های اشتغال اقدام می‌کنند تا بر همین اساس خودکفایی و توانمندی واقعی شکل بگیرد.

زلالی در ادامه وام‌های کارگشایی کمیته امداد را 100 درصد به شکل قرض‌الحسنه و با کمترین درصد سود توصیف کرد و اظهار داشت: وام‌های محکومان نیز برای زندانیان نیازمند با هدف آزادی زندانیان جرایم غیرعمد پرداخت می‌شود.

* اعتباری مربوط به عیدی مددجویان ابلاغ نشده است

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس که عیدی مددجویان چه زمانی پرداخت می‌شود، تصریح کرد: تاکنون اعتباری در این زمینه پیش‌بینی و ابلاغ نشده است و بعید به نظر می‌رسد در این زمینه اقدامی در روزهای آینده انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به این‌که یارانه‌ها از سوی دولت پرداخت شده است، کمیته امداد به عناوینی دیگر و از محل کمک‌های جمع‌آوری شده جشن نیکوکاری به تمام خانوارهای زیر حمایت خود در حد رفع نیاز امدادرسانی می‌کند.

انتهای پیام/آ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول