اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در ایام نوروز

تهران مبدا 25 درصد سفرهای کشور است

خبرگزاری فارس: مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: بر اساس ارزیابی‏های به عمل آمده، استان تهران مبدا 25 درصد از سفرهای کشور در ایام نوروزی است.

تهران مبدا 25 درصد سفرهای کشور است

فریبرز واحدی امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار داشت: با توجه به این مسئله، باید تمهیدات ویژه‏ای را برای خروج سهل و آسان اهالی ساکن در استان تهران به دیگر نقاط کشور اجرایی ساخت.

وی با اشاره به گوشه‏ای از اقدامات نوروزی اداره‏کل راه و شهرسازی استان تهران خاطرنشان کرد: تمهیدات نوروزی وزارت راه و شهرسازی و ستاد نوروزی راه و ترابری استان تهران در دو بخش مجزا پیگیری و اجرا می‏شود.

واحدی ادامه داد: بخش نخست اقداماتی است که پیش از آغاز سفرهای نوروزی صورت اجرایی به خود می‏گیرد و بخش دیگر در حین این سفرها عملیاتی می‏شود.

* آغاز نمادین اقدامات نوروزی سال 91 از مرقد امام

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران اضافه کرد: آغاز نمادین اقدامات نوروزی سال 91 همچون سنوات گذشته از 25 اسفند ماه 90 تا 15 فروردین ‏ماه 91 در نظر گرفته شده است.

وی مرقد مطهر امام راحل (ره) را نقطه آغازین اجرای طرح‏های نوروزی خواند و افزود: اداره‏کل راه و شهرسازی استان تهران به همراه دیگر دستگاه‏های حاضر در ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی همچون پلیس راهور، نیروی انتظامی، هلال احمر، شرکت‏های امداد خودرویی، مرکز اورژانس و فوریت‏های پزشکی پیش‏بیمارستانی و... مانند سایر اقدامات خدماتی، کار خود را پس از تجدید میثاق با آرمان‏های والای امام راحل عظیم‏الشان (ره) و شهدای گلگون‏کفن آغاز می‏کنند.

واحدی تصریح کرد: بدین ترتیب، رزمایش بزرگ ستاد نوروزی در روز 24 اسفند ماه 90 در ضلع جنوبی مرقد مطهر بنیان‏گذار کبیر جمهوری اسلامی ایران برگزار می‏شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران اضافه کرد: هدف نخست و مشترک در همه دستگاه‏های سهیم در ستاد نوروزی، ایجاد بستری مناسب برای سفری ایمن برای هموطنان است.

وی ادامه داد: با توجه به این هدف والا، هر یک از اعضای این ستاد با همه توان، امکانات موجود و نیروهای در خدمت، ارائه شایسته‏ترین خدمات را در دستور کار خود قرار می‏دهند.

* اجرای طرح مرمت آسفالت جاده‏های استان

واحدی از اجرای طرح‏های مرمت آسفالت بستر جاده‏های سطح استان تهران خبر داد و گفت: زمستان امسال با فراوانی نزولات و برکات آسمانی از سوی باری تعالی همراه بود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران متذکر شد: با توجه به بارش‏های مستمر نزولات آسمانی برف و باران و همچنین بازه زمانی طولانی دوره یخ‏بندان امسال، بخشی از آسفالت سطح مسیرهای مواصلاتی استان تهران دچار آسیب‏هایی جدی شده است.

وی اذعان داشت: از این رو، نیروهای خدوم، ولایی و انقلابی اداره‏کل راه و شهرسازی استان تهران اقداماتی نظیر لکه‏گیری و ترمیم موضعی آسفالت سطح جاده‏های استان را در دستور کار خود قرار داده‏اند.

انتهای پیام/ن۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول