اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل آتش‌نشانی نیشابور خبر داد

آتش‌سوزی در یک منزل و یک کارگاه در نیشابور

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری نیشابور از مهار دو مورد آتش‌سوزی در این شهرستان خبر داد.

آتش‌سوزی در یک منزل و یک کارگاه در نیشابور

به گزارش خبرگزاری فارس از نیشابور،‌ به نقل از روابط عمومی این سازمان، محمود برئی اظهار کرد: یک منزل مسکونی واقع در روستای چمبران در حالی که اهالی منزل خواب بود‌ه‌اند، دچار آتش‌سوزی شده است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری نیشابور اظهار داشت: با اعلام این آتش‌سوزی به ستاد فرماندهی آتش‌نشانی نیشابور، نیروهای عملیاتی ایستگاه‌های چهار و شش به محل اعزام شدند.

وی ادامه داد: آتش‌سوزی در زیرزمین این منزل مسکونی رخ داده و با توجه به اینکه کسی متوجه وقوع آن نشده بود، آتش به تمامی نقاط سرایت کرده بود.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری نیشابور اضافه کرد: با توجه به چوبی بودن سقف زیرزمین و وجود احتمال ریزش آن، آتش‌نشانان ابتدا خانمی را که در طبقه اول بود با گذاشتن نردبان خارج کردند.

وی توضیح داد: در حین عملیات خروج افراد، مقداری از سقف فرو ریخت که خوشبختانه به کسی آسیبی نرسید اما لوازم منزل دچار خسارت جدی شد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری نیشابور عنوان کرد: همچنین با اعلام ایجاد حریق در یک کارگاه شیرینی‌پزی و تولید بستنی در خیابان مسیح نیشابور بلافاصله نیروهای عملیاتی ایستگاه سه به محل اعزام شدند.

برئی با بیان اینکه زمانی که آتش نشانان به محل رسیدند، دود زیاد و شعله‌های آتش کارگاه را فرا گرفته بود، تشریح کرد: با توجه به وجود مواد ساخت شیرینی و بستنی و کارتن‌های بسته‌بندی، استفاده از آب زیاد هم می‌توانست مانند شعله‌های آتش باعث خسارت شود.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری نیشابورخاطرنشان کرد: آتش‌نشانان با استفاده از دستگاه تنفسی وارد کارگاه شده و سعی کردند همزمان با تخلیه دود اقدام به خاموش کردن آتش کنند.

وی گفت: برای این کار از حداقل آب استفاده کردند تا خسارت به حداقل برسد .

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری نیشابورعلت بروز این آتش‌سوزی را مجاورت کارتن‌ها و مواد قابل اشتعال در کنار کوره عنوان کرد و افزود: آتش زمان تف دادن کنجد برای تهیه شیرینی، به کارتن‌ها سرایت کرده بود.

وی یادآور شد: شهروندان و صاحبان مشاغل همیشه مراقب باشند که مواد قابل اشتعال در نزدیک حرارت و شعله قرار نگیرد.

انتهای پیام/ش30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول