اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین:

مردم بحرین هیچ‌گاه با الحاق خاک این کشور به رژیم سعودی موافقت نخواهند کرد

خبرگزاری فارس: دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین، بزرگ‌ترین جمعیت معارض این کشور با هشدار درباره طرح الحاق این کشور به رژیم سعودی، بر مخالفت مردم بحرین با این طرح تاکید کرد.

مردم بحرین هیچ‌گاه با الحاق خاک این کشور به رژیم سعودی موافقت نخواهند کرد

به گزارش فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شیعه، "شیخ علی سلمان" روز گذشته در جمع هزاران بحرینی معترض در منطقه "الماحوز" تاکید کرد که جمعیت الوفاق با طرح تحول شورای همکاری خلیج فارس تنها به دو شرط موافق است.

دبیرکل جمعیت الوفاق این دو شرط را اتفاق نظر همه کشورهای شورای همکاری خلیج فارس با طرح الحاق و گذاشتن این طرح به همه‌پرسی عمومی و مردمی در تمام کشورهای عضو است.

وی افزود: رژیم آل‌‌خلیفه هیچ اختیاری جهت الحاق به رژیم سعودی را ندارد، مگر اینکه مردم به آن چنین اختیاری داده باشند که مردم بحرین هیچ‌گاه این مسئله را نمی پذیرند و بی‌تردید در برابر آن مقاومت خواهند کرد.

شیخ علی سلمان تاکید کرد: ایده پیوستن بحرین به رژیم سعودی در راستای یک اتحاد دو جانبه بدون توجه به نظر مردم و تبدیل این کشور به یکی از استان‌ها یا ایالت‌های رژیم سعودی، بحرین را در آستانه نابودی قرار داده و موجب بحران در منطقه خواهد شد.

شیخ علی سلمان در ادامه گفت: هیچ انسان وفادار و میهن پرستی که منافع دو کشور بحرین و عربستان را مد نظر داشته باشد، با این ایده موافقت نخواهد کرد.

از سوی دیگر دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین با اشاره به ادامه حضور نظامیان اشغالگر سعودی در این کشور تاکید کرد که حضور نظامیان سعودی در بحرین بی‌معنی است، این نیروها همچنان درحال ضربه زدن به کشور هستند و ما از آنها می‌خواهیم خاک بحرین را ترک کنند.

دبیرکل جمعیت وفاق بحرین با بیان اینکه ادامه روابط با شورای همکاری خواست بحرینی ها است، تأکید کرد:  14 مارس سالگرد ورود نیروهای سپرجزیره بود؛ توجیه های ارایه شده برای ورود این نیروها به بحرین اشتباه و ساختگی بود، و گزارش بسیونی پایانی بر ادعاها گذاشت و تأکید کرد که ایران هیچ دخالتی در حوادث بحرین نداشته است؛ یعنی همان بهانه‌ای که نیروهای سپر جزیره به دلیل آن وارد بحرین شدند.

وی در ادامه با اشاره به حضور گسترده صدها هزار بحرینی در تظاهرات 9 مارس که به دعوت آیت الله شیخ عیسی قاسم برگزار شد، این حضور گسترده را بیانگر وحدت مردم دانست و گفت: باید اختلافات بسیار کوچک را کنار گذاشت تا دیکتاتوری رژیم آل‌خلیفه را سرنگون کنیم.

شیخ سلمان بر یافتن راهکارهای مسالمت‌آمیز تاکید و این راهکارها را برای به زانو در آوردن دیکتاتوری آل‌خلیفه کارآمدتر برشمرد.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول