اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت ایام نوروز صورت گرفت

نمایش عکس‌های آثار تاریخی در "تپه‌ یحیی" بافت

خبرگزاری فارس: نماینده اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان در شهرستان بافت گفت: به مناسبت ایام نوروز نمایشگاه عکس از آثار کشف شده "تپه ‌یحیی" بافت در محل این محوطه تاریخی برپا شده است.

نمایش عکس‌های آثار تاریخی در "تپه‌ یحیی" بافت

مجتبی شفیعی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بافت اظهار داشت: به مناسبت ایام نوروز نمایشگاه عکس از آثار کشف شده "تپه ‌یحیی" بافت در محل این محوطه تاریخی برپا شده است.

شفیعی عنوان کرد: در نمایشگاه "تپه‌یحیی" بیش از 30 عکس از اشیاء سنگ صابونی، مهره و... این محوطه باستانی و تاریخی به نمایش گذاشته شده است.

وی به ایجاد سیاه چادر در ورودی شهر بافت توسط اداره عشایری اشاره و تصریح کرد: این سیاه چادرها به فروش محصولات طبیعی و بومی این شهرستان می‌پردازند تا مسافران نوروزی از این محصولات بهره‌مند شوند.

شفیعی بیان داشت: چاپ بنر از جاذبه‌های گردشگری و تاریخی از جمله اقداماتی است که در برای اطلاع‌رسانی وآگاهی بخشیدن به مسافران انجام گرفته و چیدن سفره هفت‌سین با همکاری شهرداری در بافت انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: وجود مناطق سرسبز، دشت‌ها، کوهستان‌ها، آبشارها و باغ‌های گردو از شهرستان بافت مجموعه‌ای گردشگری ساخته است که نمونه کمتری از آن را در کشور سراغ داریم.

شفیعی در مورد آثار طبیعی و گردشگری بافت ابراز داشت: آبشار بنگان، دره گلوچار، بندر هنزا و گوغر، شاه ولایت و...از جمله این مناطق است.

وی با اشاره به پارک ملی خبر و پناهگاه حیات وحش روچون بافت تصریح کرد: این پناهگاه در 67 کیلومتری جنوب این شهرستان واقع شده و از مناطق کمیاب و نادر کشور و همچنین منطقه نمونه گردشگری استان کرمان است.

انتهای پیام/خ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول