اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار شادگان خبر داد

بازدید روزانه 1000 گردشگر از تالاب بین‌المللی شادگان

خبرگزاری فارس: فرماندار شادگان از استقرار و خدمت‌رسانی ایستگاه گردشگری تالاب بین‌المللی این منطقه به منظور بازدید مسافران و مهمانان نوروزی خبر داد.

بازدید روزانه 1000 گردشگر از تالاب بین‌المللی شادگان

سعید فیوضی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شادگان اظهار کرد: تالاب بین‌المللی شادگان جزء 18 تالاب بین‌المللی ثبت شده جهان بوده و یکی از مهمترین جاذبه‌های گردشگری در خوزستان در عرصه طبیعی است.

*تالاب شادگان زیستگاه پرندگان مهاجر

وی افزود: این تالاب با اکوسیستم منحصر به فرد خود سبب پیدایش پوشش گیاهی ویژه‌ای در جنوب خوزستان شده به طوری که این محل تبدیل به زیستگاه مناسبی برای پرندگان آبزی مهاجری که در فصل پاییز از کانادا، سیبری و شمال اروپا به این منطقه می‌آیند، شده است.

فرماندار شادگان با اشاره به اینکه تالاب بین‌المللی شادگان هر ساله میزبان تعداد زیادی توریست داخلی و خارجی است، خاطرنشان کرد: در همین راستا امسال نیز در ایام نوروز برای بازدید مسافران و مهمانان داخلی و خارجی، محل تالاب با تمهیدات و برنامه‌ریزی‌های ویژه آماده خدمت‌رسانی به عموم است.

*استقرار ایستگاه گردشگری در تالاب شادگان

وی در ادامه از استقرار ایستگاه گردشگری تالاب شادگان در ایام نوروز خبر داد و گفت: این ایستگاه در قالب دو سایت روستای صراخیه و جزیره واقع در تالاب به منظور معرفی موقعیت جغرافیایی، استراتژیک، اقتصادی و گردشگری تالاب راه‌اندازی شده است.

فیوضی بیان کرد: اسکان شبانه‌روزی مسافران نوروزی گردشگری در تالاب و استفاده از قایق برای تردد و راه‌اندازی بازارچه عرضه محصولات کشاورزی و شیلات از جمله فعالیت‌های این ایستگاه‌ها است.

*بازدید روزانه 1000 گردشگر از تالاب شادگان

وی با اشاره به اینکه اینکه این ایستگاه از ابتدای سال جدید راه‌اندازی شده، افزود: به طور متوسط روزانه یک هزار گردشگر و مسافر نوروزی از این تالاب بین المللی بازدید می‌کنند.

*تالاب شادگان پناهگاه حیات وحش

فرماندار شادگان بیان کرد: این تالاب در جنوب استان خوزستان واقع شده و دارای وسعتی بالغ بر 400 هزار هکتار است که 327 هزار هکتار آن به عنوان پناهگاه حیات وحش تعیین شده است.

انتهای پیام/خ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول