اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی:

تحلیلگران همواره تحت تاثیر آگاهی سیاسی مردم ایران قرار گرفته‌اند

خبرگزاری فارس: عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی گفت: تحلیلگران سیاسی همواره تحت تاثیر آگاهی سیاسی و نکته‌سنجی مردم ایران قرار گرفته و بر ناتوانی خود برای پیش‌بینی رفتار سیاسی مردم اذعان داشته‌اند.

تحلیلگران همواره تحت تاثیر آگاهی سیاسی مردم ایران قرار گرفته‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، عشرت شایق صبح امروز در دیدار با جمعی از دانشجویان عضو تشکل‌های سیاسی دانشگاه تبریز با اشاره به برگزاری باشکوه نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در دوازدهم اسفندماه سال گذشته اظهار کرد: تحلیلگران سیاسی همواره تحت تاثیر آگاهی سیاسی و نکته‌سنجی مردم قرار گرفته و بر ناتوانی خود برای پیش‌بینی رفتار سیاسی مردم اذعان داشته‌اند.

وی افزایش قابل توجه شرکت‌کنندگان در انتخابات اخیر را با ارزش و قابل تامل اعلام کرد و افزود: در حالی که دشمنان ملت ایران از ماه‌ها قبل انواع شگردها را برای دلسرد کردن مردم از شرکت در انتخابات به کار گرفته بودند اما حضور باشکوه مردم در انتخابات نشان داد که ملت ایران در تعیین سرنوشت خود هیچگاه بی‌تفاوت نخواهد بود.

نماینده دوره هفتم مجلس شورای اسلامی، انتخابات را یکی از ارکان بسیار تاثیرگذار نظام جمهوری اسلامی و نشانه بارزی از مردم‌سالاری دینی دانست و اضافه کرد: هر قدر حضور مردم در عرصه‌های مختلف کشور گسترده‌تر باشد نتایج حاصله نیز مفیدتر و فراگیرتر خواهد بود و بر اساس معیارهای جهانی، حضور آگاهانه و حداکثری مردم در عرصه‌های سیاسی یک کشور به خصوص شرکت در انتخابات مهم‌ترین شاخص برای نشان دادن اعتماد مردم نسبت به حاکمیت است.

وی با تاکید بر جایگاه ارزشی حضور مردم در انتخابات به عنوان صاحبان اصلی انقلاب و کشور، سرنوشت‌ساز بودن حضور مردم در مرحله دوم انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی را تکمیل‌کننده حماسه دوازده اسفند و شکل‌دهنده آرایش سیاسی مجلس نهم اعلام کرد و بر تداوم انتخاب افراد اصلح و متعهد و دلسوز تاکید کرد.

این پژوهشگر مسائل اجتماعی، در بخش دیگری از سخنان خود به آسیب‌شناسی میزان مشارکت مردم در انتخابات پرداخت و عدم توجه برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به مشکلات و مسائل واقعی کشور و دوری جستن آنها از مردم را مهم‌ترین عامل در کاهش مشارکت سیاسی مردم اعلام کرد و از منتخبان مردم خواست برای حفظ اعتماد مردم به مواضع سیاسی، اجتماعی و وعده‌های انتخاباتی خود پایبند بمانند.

شایق نقش احزاب و گروه‌ها را نیز در ارتقاء دانش و آگاهی سیاسی مردم برای تکرار حماسه حضور مردم در پای صندوق‌های رای موثر دانست و افزود: ارائه تحلیل‌های هدفمند و عمیق از سوی گروه‌ها، احزاب و شخصیت‌های سیاسی در افزایش میزان شرکت در انتخابات و گزینش افراد اصلح بسیار تاثیرگذار و تعیین‌کننده است اما حضور احزاب و گروه‌های سیاسی در صحنه سیاسی کشور نباید تنها محدود به ایام برگزاری انتخابات باشد.

انتهای پیام/آ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول