اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان دشتستان:

شهرداری‌های دشتستان عملکرد مطلوبی در پرداخت حق کتابخانه‌ها ندارند

خبرگزاری فارس: رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان دشتستان گفت: شهرداری‌های دشتستان عملکرد مطلوبی در پرداخت حق کتابخانه‌ها ندارند.

شهرداری‌های دشتستان عملکرد مطلوبی در پرداخت حق کتابخانه‌ها ندارند

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان علی دهقان در نشست با فرماندار دشتستان اظهار داشت: مساله کتاب و کتابخوانی یکی از مهم‌ترین مسائل اجتماعی است که در سال‌های اخیر همواره مورد توجه بوده و اقدامات متنوعی در این راستا صورت گرفته است.

رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان دشتستان تصریح کرد: پایین بودن سرانه مطالعه در ایران اسلامی از مسائلی است که در مباحث فرهنگی همواره مورد توجه بوده و مسئولان سعی کرده‌اند با برنامه‌ریزی زمینه را برای بهبود شرایط و سرانه مطالعه در جوامع فراهم کنند.

دهقان کتابخانه‌های عمومی را یکی از مهم‌ترین نهادها در زمینه فرهنگ‌سازی در راستای مطالعه و کتابخوانی دانست و افزود: کتابخانه‌های عمومی به عنوان نهادی که بیشترین فعالیت در حوزه مطالعه و کتابخوانی را دارد همواره با حساسیت خاصی افزایش سرانه مطالعه را دنبال کرده و از تمام پتانسیل برای بهبود شرایط مطالعه در شهرستان دشتستان بهره جسته‌ایم.

وی در همین راستا خاطر نشان کرد: یکی از مهم‌ترین مسائل و مشکلاتی که کتابخانه‌های عمومی شهرستان دشتستان با آن دست و پنجه نرم می‌کنند مسائل و مشکلات مالی است که از مسئولان شهرستان انتظار داریم اعتبارات لازم برای تجهیز امکانات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری کتابخانه‌های عمومی را مورد توجه قرار دهند.

این مسئول ابراز داشت: حق نیم درصدی کتابخانه‌های عمومی از درآمد شهرداری‌ها در رفع میزان بالایی از مشکلات مالی این نهاد فرهنگی مؤثر است ولی متاسفانه شهرداری‌ها همواره در این زمینه عملکردی مطلوب نداشته‌اند و امید داریم در سال 91 با حمایت‌های بیش از پیش فرماندار محترم دشتستان شاهد پرداخت به موقع حق نیم درصدی کتابخانه‌های عمومی از ناحیه‌ شهرداری‌های شهرستان باشیم.

رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان دشتستان گفت: رهبر معظم انقلاب در پیام نوروزی سال 91 این سال را به نام "تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی" مزین کرد‌ه‌اند و در این سال از توان و پتانسیل فرهنگی برای تحقق این هدف والا و ارزشی در جامعه بهره می‌بریم.

انتهای پیام/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول