اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دادگستری دشتستان خبر داد

کاهش میزان قتل عمد در دشتستان

خبرگزاری فارس: رئیس دادگستری دشتستان از کاهش میزان قتل عمد در دشتستان خبر داد.

کاهش میزان قتل عمد در دشتستان

 عبدالکریم رستگار امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دشتستان اظهار داشت: امنیت تمام مهمانان و مسافران نوروزی تامین شده و با همکاری نیروی انتظامی و ستاد تسهیلات سفر نوروزی بر تمام شهرها و مناطق مختلف دشتستان نظارت کاملی داریم.

وی افزود: استقبال گردشگران از دشتستان به نسبت سال‌های گذشته خوب بوده و همه مسئولان باید در جلب رضایت مهمانان نهایت تلاش و دقت را داشته باشند.

رئیس دادگستری دشتستان از کاهش چشمگیر جرم و جنایت در دشتستان خبر داد و خاطر نشان کرد: بر اساس آمار رسمی موجود در سال‌های اخیر با تلاش دستگاه قضایی دشتستان، این شهرستان تنها شهرستانی در استان است که در 5 سال اخیر، سال به سال جرایم در آن کاهش یافته است.

رستگار تصریح کرد: میزان جرایم در دشتستان سالانه کاهش بسیار خوبی داشته است در حالی که در بسیاری از شهرستان‌های کشور سالانه میزان جرایم افزایش می‌یابد.

رئیس دادگستری دشتستان از کاهش میزان قتل عمد در دشتستان خبر داد و افزود: زمانی بود که دشتستان یکی از ناامن‌ترین شهرستان‌های کشور بوده؛ به طور مثال پنج سال پیش، به طور متوسط سالی 55 قتل عمد داشتیم که این آمار در سال 89 به 17 و در سال 90 به 12 قتل کاهش یافته است.

رستگار با بیان اینکه نزاع دسته‌جمعی در دشتستان به صفر رسیده است گفت: جرایمی از جمله آدم‌ربایی، سرقت مسلحانه، کلاهبرداری، صدور چک بلامحل، ضرب و جرح و نزاع دسته‌جمعی از عوامل مهم سنجش امنیت است که در دشتستان به ندرت این موارد اتفاق افتاده و حتی نزاع دسته‌جمعی در دشتستان به صفر رسیده است.

وی با بیان اینکه زمان رسیدگی به پرونده‌های قضایی دشتستان به کمتر از 2 ماه رسیده اذعان داشت: تا یکسال پیش زمان رسیدگی به پرونده‌ها حداقل یکسال و بیشتر بوده که با تلاش مسئولان و با فعالیت چشمگیر شوراهای حل اختلاف هم‌اکنون این زمان به کمتر از 2 ماه رسیده که باز هم کاهش خواهد یافت.

انتهای پیام/خ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول