اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی:

مسیر برگزاری بیست و هفتمین دوره تور دوچرخه‌سواری آذربایجان مشخص شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی از مشخص شدن مسیر برگزاری بیست و هفتمین دوره تور دوچرخه‌سواری آذربایجان خبر داد.

مسیر برگزاری بیست و هفتمین دوره تور دوچرخه‌سواری آذربایجان مشخص شد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی تربیت‌بدنی آذربایجان‌شرقی، سید محمد شروین اسبقیان در جلسه هماهنگی ستاد برگزاری بیست و هفتمین دوره تور دوچرخه‌سواری آذربایجان اظهار داشت: تور بیست و هفتم در شش مرحله و از 22 تا 27 اردیبهشت ماه سال‌جاری در مسیر استان‌های آذربایجان‌شرقی، غربی و اردبیل برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: در مرحله اول این دوره از تور رکابزنان مسیر تبریز ـ ارومیه را رکاب خواهند زد.

اسبقیان گفت: در مراحل دوم تا ششم نیز دوچرخه‌سواران در مسیرهای ارومیه - شبستر، تبریز - میانه، قره‌چمن - اردبیل، سرعین - تبریز و مسیر یکصد کیلومتری داخل شهر تبریز به رقابت با یکدیگر خواهند پرداخت.

وی با اشاره به برخی از ویژگی‌های این دوره از تور افزود: جایزه 100 هزار دلاری، حضور مشاور خارجی، حضور سه داور جهانی و بین‌المللی در تور، حضور افسران آنتی دوپینگ، اعلام نتایج دقیق تور یک دقیقه پس از اتمام مرحله، حضور 22 تیم داخلی و خارجی و حضور یک تیم حرفه‌ای، 10 تیم نیمه حرفه‌ای، سه تیم ملی و هشت تیم منتخب داخلی از جمله ویژگی‌ها و فاکتورهای متمایزکننده این دوره با دوره‌های قبلی است.

اسبقیان اظهار کرد: تلاش خواهیم کرد با استفاده از تمام امکانات و دعوت از تیم‌های مطرح دنیا، تور آذربایجان را به عنوان چهل و سومین تور نیمه حرفه‌ای دنیا معرفی و سطح آن را از 2.2 به 2.1 ارتقا دهیم.

وی افزود: تور بین‌المللی دوچرخه‌سواری آذربایجان با حمایت‌های احمد علیرضا بیگی استاندار آذربایجان‌شرقی به برگ زرینی در کارنامه ورزش آذربایجان تبدیل شده و این تور با ربع قرن سابقه و قدیمی‌ترین تور دوچرخه‌سواری آسیا با قرار گرفتن در بالاترین رده تورهای 2و2 آسیا به نمادی از ورزش این استان در سطح ملی تبدیل شده است.

مدیر بیست و هفتمین دوره تور بین‌المللی دوچرخه‌سواری آذربایجان اظهار داشت: بیش از 10 مسیر برای تور طراحی شده بود که سه مسیر آن در کمیته مشورتی به تصویب نهایی رسیده و پس از هماهنگی با استان‌ها متقاضی عبور مسیر تور و بررسی فنی آن و علاقه‌مندی و مشارکت آنان در برگزاری تور دوچرخه‌سواری بین‌المللی آذربایجان، مسیر نهایی اعلام خواهد شد.

وی افزود: در طول سه دوره برگزاری تور دوچرخه‌سواری بین‌المللی آذربایجان در مدیریت بنده، استاندار آذربایجان‌شرقی همواره یار و یاور ستاد برگزاری بوده و کمک‌های مالی و معنوی وی و معاونان ایشان در برگزاری تور نقش بسیار مهمی در رشد بی‌نظیر تور داشته است.

اسبقیان تصریح کرد: حضور فردریک چان نماینده فدراسیون جهانی دوچرخه‌سواری، افسر آنتی دوپینگ اتحادیه جهانی دوچرخه سواری UCI، نورمن شل مددین مشاور فنی و کمیسر ارشد، مارتین بروین داور جهانی، ژان پیر کوپونول بلژیکی داور جهانی که سابقه حضور در تور آذربایجان را دارد، نهایی شده و  40 تیم قدرتمند و حرفه‌ای برای رقابت‌های امسال اعلام آمادگی کرده‌اند که در حال بررسی حضور تیم‌ها در تبریز بوده و این اقدامات نوید برگزاری رقابتی خوب و در شان و منزلت آذربایجان‌شرقی را می‌دهد.

مدیر تور دوچرخه‌سواری آذربایجان افزود: با برنامه‌ای مدون و همیاری استانداری آذربایجان‌شرقی همچنین تلاش و کوشش کمیته‌های مختلف، تور دوچرخه‌سواری بین‌المللی آذربایجان از تور آماتوری به تور نیمه حرفه‌ای ارتقا و در نخستین گام‌های آن افزایش جوایز نقدی تور از 60 به 100 هزار دلار با کمک استاندار آذربایجان‌شرقی بوده و افزایش مسیر تور و عبور تور آذربایجان از سایر استان‌ها در بیست و هفتمین دوره تور بین‌المللی دوچرخه‌سواری آذربایجان خواهد بود.

بیست و هفتمین دوره تور دوچرخه‌سواری بین‌المللی آذربایجان 22 تا27 اردیبهشت ماه سال 1391 با شعار تور آذربایجان الهام‌بخش ورزش پاک و بدون دوپینگ در ورزش دوچرخه‌سواری برگزار خواهد شد. 

انتهای پیام/ح30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول