اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل:

اصناف نقش‌آفرین رغبت مردم به استفاده از کالاهای داخلی هستند

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: اصناف و بازاریان نقش‌آفرین اصلی در توسعه فرهنگ استفاده از کالای داخلی و ایرانی هستند.

اصناف نقش‌آفرین رغبت مردم به استفاده از کالاهای داخلی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محمدجعفر عظمایی عصر امروز در جلسه مشترک با جامعه اسلامی بازاریان و اصناف در اردبیل اظهار داشت: در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی همه وظیفه دارند برای کمک به تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی وظایف خود را به نحو شایسته انجام دهند تا در یک پروسه زمانی مناسب بتوانیم به خودکفایی تولید و استفاده از تولیدات داخلی برسیم.

وی با یادآوری این‌که بازاریان می‌توانند با عرضه محصولات مناسب و با کیفیت ایرانی به ایجاد رغبت و علاقمندی برای استفاده از کالای ایرانی کمک کنند، تصریح کرد: اگر تولیدکنندگان ما نیز با وجدان کاری و فراهم کردن بستری برای تولید با کیفیت اقدامات اساسی انجام دهند، ما به سرعت قادر می‌باشیم در عرصه داخلی و رونق اقتصادی به موفقیت‌های خوبی دست یابیم.

عظمایی حرکت در این مسیر و برآورده کردن مطالبه مقام معظم رهبری را عامل اصلی در قطع وابستگی‌ها و گرایش به مصرف داخلی توصیف کرد و افزود: همراهی کسبه و بازاریان در کنار توجه به این اصل می‌تواند به کارآفرینی و اشتغال مولد نیز کمک کند تا چالش‌های پیش رو در این عرصه به فرصت بالندگی تبدیل شود.

این مسئول در ادامه سخنان خود اصناف را به دوری از هرگونه تنش و التهاب در بازار و به کارگیری برخی از ابزارهای نامناسب در عرضه کالا و خدمات به مردم دعوت کرد و ادامه داد: عده‌ای در شرایط کنونی که مسئولان کشور سعی می‌کنند فاز دوم قانون هدفمند کردن یارانه‌ها را اجرایی کنند اقدام به تنش‌آفرینی و ایجاد بحران در نظام اقتصادی و بازار دارند که ضرورت دارد اصناف با هوشیاری کامل اجازه چنین ترفندهایی را ندهند.

وی اصناف را بازوی توانمند سازمان صنعت، معدن و تجارت در بحث تناسب‌سازی عرضه و تقاضا اعلام کرد و بیان داشت: ما امروز بیش از هر زمان دیگر به تقویت مبانی اسلامی، معرفتی در حوزه اقتصادی و تولید نیاز داریم تا بتوانیم با بهره‌گیری از این ظرفیت بسیاری از حرکت‌ها و ترفندها را خنثی کنیم.

به گزارش فارس، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل بازاریان اردبیل را اهل تدین، انصاف و رعایت حال اقشار مختلف مردم توصیف کرد و گفت: در این زمینه ضرورت دارد متناسب با توان مردم رفتار اقتصادی و حرکت‌های مثبت را برگزینیم تا جامعه از فشار و برخی تهدیدها در امان بماند.

در این جلسه جمعی از بازاریان و اصناف نیز چالش‌های پیش رو را مطرح کردند و خواستار رفع برخی از مشکلات نظیر بهسازی بافت بازار، توسعه مراکز خدماتی، راه‌اندازی سرویس‌های بهداشتی و پارکینگ‌های مناسب در فضای بازار شدند.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول