اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دانشگاه پیام نور فارس صورت می‌گیرد

تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر

خبرگزاری فارس: شورای امر به معروف و نهی از منکر در مراکز و واحدهای دانشگاه پیام نور استان فارس تشکیل می‌شود.

تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی دانشگاه پیام نور استان فارس، در دیدار دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر فارس با رئیس دانشگاه پیام نور فارس و اعضای شورای امر به معروف و نهی از منکر این دانشگاه، بر تشکیل شوراهای امر به معروف در مراکز و واحدهای دانشگاه پیام نور تاکید شد.

در این نشست رئیس دانشگاه پیام نور فارس ضمن تأکید بر ضرورت راه‌اندازی شوراهای امر به معروف در مراکز این دانشگاه، خواستار معرفی زوایای پنهان و ناگفته‌های این فریضه الهی توسط ستاد احیای امر به معروف این استان به دانشجویان و اساتید این دانشگاه شد.

سعید مظلومیان با بیان اینکه اساس و بنای قیام امام حسین (ع) و همچنین شکل‌گیری انقلاب اسلامی ایران، احیای امر به معروف و نهی از منکر بود ابراز داشت: اگر در جامعه اسلامی، امر به معروف و نهی از منکر فراموش شود، سایر اقدامات معنا و مفهومی ندارد.

وی تصریح کرد: بسیاری از نگاه‌ها به فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر، نگاهی سنتی است که این فریضه مهم را توام با برخورد و خشونت معرفی می‌کند در صورتی که انجام این فریضه نیازمند روش‌های دقیق و متناسب با جامعه ما و پرهیز از برخوردهای تند و نامناسب است.

وی افزود: دانشگاه پیام نور در مقایسه با سایر دانشگاه‌ها در کشور از بعد مسائل فرهنگی و اخلاقی وضعیت مناسب‌تری دارد و دانشجویان این دانشگاه در شیراز و استان فارس توجه ویژه‌ای به بحث مسائل فرهنگی و اخلاقی دارند.

حجت‌الاسلام عبدالرضا خوشنویس دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان فارس نیز در این جلسه که با هدف راه‌اندازی و تشکیل شوراهای امر به معروف و نهی از منکر مراکز 47 گانه دانشگاه پیام نور در استان فارس برگزار شد ضمن تشریح دیدگاه‌های نوین مقام معظم رهبری در حوزه تذکر لسانی بر ضرورت آشنایی بیشتر اساتید و دانشجویان دانشگاه پیام نور تأکید کرد و گفت: بر اساس آیات قرآنی و روایات متعددی که از سنت و سیره اهل بیت (ع) در منابع دینی ما در مورد امر به معروف و نهی از منکر وجود دارد، می‌توانیم جایگاه مهم این فریضه را در جامعه اسلامی بازشناسی کنیم.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان فارس به یکی از مصادیق این سخن اشاره کرد و افزود: زمانی که اعضای یک جامعه مواظب یکدیگر هستند و هنجارهای دیگران را مدیریت می‌کنند، جامعه سعی می‌کند اشتباه نکند چراکه خود را در تیررس نگاه، زبان و تذکر سازنده دیگران می‌بیند.

وی در جمع رئیس، معاون و اعضای شورای امر به معروف و نهی از منکر دانشگاه پیام نور استان فارس تحقق جامعه بدون پلیس را تنها یکی از فوائد توجه به این فریضه الهی در جامعه اسلامی عنوان و اضافه کرد: امر به معروف، توزیع یک مأموریت بر دوش یکایک اعضای جامعه است.

خوشنویس تصریح کرد: گام نخست متولیان امر به معروف در این استان برای پیگیری برنامه‌ها و راهکارهای عملی شدن تذکر لسانی در جامعه به ویژه در دانشگاه‌ها این است که از اعمال سلیقه فردی در این حوزه خودداری کنیم و امر به معروف، آنچنان که مورد عنایت و خواسته رهبری است را دنبال کنند.

وی به تفقه پویای رهبری در حوزه امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و افزود: ایشان از امر به معروف به عنوان شیرین‌ترین، ماندگارترین و اثرگذارترین شیوه تعامل اجتماعی یاد می‌کنند و توجه به همین نکته کافی است تا متولیان امر به معروف از برخوردهای سلیقه‌ای که جز ایجاد بدبینی، نفرت و انزجار چیز دیگری عاید امر به معروف نمی‌کند پرهیز کنند.

دبیر ستاد احیای امر به معروف فارس با بیان اینکه ما مخالف اخم‌های شکننده و تحقیرکننده هستیم ادامه داد: در جامعه‌ای که معدل دینداری مردم بالا است نیازی به برخوردهای محکم نیست.

وی از امر به معروف به عنوان یکی از ابزارهای ایجاد نشاط در زندگی یاد کرد و تصریح کرد: ما معتقدیم که اگر امر به معروف و روحیه تذکر زبانی دادن در محیط‌های خانوادگی احیا شود و پدران و مادران به جای تکه‌پرانی به فرزندان از شیوه‌های ناصحانه استفاده کنند آنگاه شاهد ایجاد محیط پرنشاط و سازنده و صمیمی در محیط‌های خانوادگی می‌شویم و به نوعی در عمل به این فریضه الهی و کارا به موفقیت می‌رسیم.

دبیر ستاد احیای امر به معروف استان فارس در پایان خواستار فعال‌سازی پتانسیل و ظرفیت بالای اساتید و دانشجویان دانشگاه پیام نور برای حضور فعال در جنبش کامنت‌گذاری امر و نهی دینی در فضای مجازی شد که با استقبال اعضای جلسه مواجه شد.

در بخش دیگری از این نشست مقرر شد شورای امر به معروف و نهی از منکر در مراکز و واحدهای دانشگاه پیام نور استان فارس برگزار و همچنین دوره آموزشی معتمدان نیز به اجرا درآید.

انتهای پیام/ی10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول