اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه خورموج مطرح کرد

ترک امر به معروف و نهی از منکر بزرگ‌ترین تهدید علیه جامعه اسلامی

خبرگزاری فارس: امام جمعه خورموج گفت: بزرگترین خطری که جامعه اسلامی را تهدید می‌کند ترک دو فریضه بزرگ الهی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است.

ترک امر به معروف و نهی از منکر بزرگ‌ترین تهدید علیه جامعه اسلامی

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتی حجت‌الاسلام عبدالحسین مصلح صبح امروز در چهاردهمین جلسه شورای اداری دشتی گفت: ستاد امر به معروف و نهی از منکر در اصل فعالیت‌های خود را از سال 1389 در شهرستان دشتی آغاز کرد که در خطبه‌های اول نماز را به این فریضه الهی اختصاص دادیم و در سال 1390 شهر خورموج به عنوان یکی از 40 شهر منتخب تذکر لسانی انتخاب شد.

امام جمعه خورموج افزود: در نخستین جلسه شورای اداری در شهر شنبه از ابتدای سال جلسات ستاد در شهرستان با حضور تمام اعضای آن به صورت مرتب برگزار و سیاست‌های اصلی تعریف و پیش‌بینی شد که پس از تعیین شورای معاونان  ستاد رسما" کار خود را آغاز کرد و فعالیت‌هایی نیز در این زمینه در سطح شهرهای خورموج، کاکی و شنبه انجام داده‌ایم.

رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر دشتی گفت: بزرگترین خطری که جامعه اسلامی را تهدید می‌کند، ترک دو فریضه بزرگ الهی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است.

مصلح افزود: از مهم‌ترین اقدامات انجام شده توسط این ستاد در سال 1390 به ویژه در ماه رمضان می‌توان به راه‌اندازی شورای امر به معروف و نهی از منکر در رده‌های مقاومت بسیج سپاه دشتی، ادارات، کارخانجات و نهادها، راه‌اندازی شورای امر به معروف و نهی از منکر در اتحادیه‌های و اصناف بازار، راه‌اندازی شورای امر به معروف و نهی از منکر مراکز آموزشی از جمله مدارس، دانشگاه‌های آزاد اسلامی، پیام نور و علمی کاربردی اشاره کرد.

امام جمعه خورموج گفت: انجام تذکر لسانی در سطح شهر با رویکرد فرهنگی با انجام تذکر لسانی در ایام ماه مبارک رمضان با حضور کارشناسان فرهنگی، برگزاری همایش‌های مختلف توجیهی آموزشی امر به معروف و نهی از منکر، توزیع انواع تراکت‌ و بروشور به طور مرتبط با این دو  فریضه بزرگ الهی، چاپ و توزیع سی‌دی‌های مختلف و پوستر، بنر و سایر اقلام فرهنگی مرتبط با این فریضه الهی، صدور احکام مسئولیت برای تمام مسئولان شورای امر به معروف و نهی از منکر ادارات، آموزش عمومی به  اقشار مختلف مردم در زمینه امر به معروف و نهی از منکر به ویژه تذکر لسانی از دیگر فعالیت‌های انجام شده در سطح شهرهای خورموج، کاکی و شنبه است.

مصلح یادآور شد: محوریت کار ستاد امر به معروف و نهی از منکر بر اساس آموزش و تذکر لسانی بوده که در این میان از  همه ظرفیت‌های شهرستان از جمله مساجد، تشکل‌های مردمی، هیئت‌های مذهبی، ادارات، که با این ستاد همکاری کرده‌اند تقدیر کرد.

رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان دشتی، از خدر سلیمانی، حسین خالقی و کریم سرادار در برگزاری جلسات و همچنین از دادستان عمومی و انقلاب دشتی در کلاس‌های آموزشی این ستاد تقدیر کرد.

معاون ادارات و کارخانجات ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر کشور نیز گفت: فلسفه اصلی فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر محبت است که باید این را مدنظر قرار داد.

حجت‌الاسلام جواد صادق‌زاده افزود: خدا به امام حسین شش چیز داده که به هیچ‌کس حتی به پیامبر آخر از زمان هم نداده است و به این معنی نیست که از پیامبر بالاتر است خیر اما برای اینکه امام حسین در راه فریضه بزرگ الهی جان و همه چیز خود را داد و آن خوردن خاک قبر امام حسین(ع) است.

وی ادامه داد: خوردن خاک قبر پیامبر(ص)، خاک چهار امام در قبرستان بقیع  و همه خاک‌های عالم برای خوردن حتی به اندازه عدس حرام است به جز خاک تربت امام حسین (ع) که نه تنها حرام نیست بلکه درمان هر درد بی‌درمانی است.

صادق‌زاده اضافه کرد: امیرالمومنین حضرت علی (ع) می‌گوید همه خوبی‌ها در مقابل امر به معروف قطره‌ای است در مقابل دریا.

وی افزود: روایات فراوانی در زمینه امر به معروف است که سه دسته است یک دسته می‌گویند بالاتر از امر به معروف نداریم، یک دسته روایت می‌کنند جامعه‌ای که امر به معروف در آن نباشد آدم‌های بد بر آن‌ها مسلط می‌شوند و خوبان هم هر چه دعا کنند خدا دعای آن‌ها را مستجاب نمی‌کند و همه خوبی‌ها معروف و همه بدی‌ها منکر است.

صادق‌زاده گفت: معروف اعتقادی، اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، خانواده و معروف اداری داریم.

انتهای پیام/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول