اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر خانه تئاتر حوزه هنری اصفهان:

رفع مشکلات تئاتر نیازمند عزم جدی مسئولان و هنرمندان است

خبرگزاری فارس: مدیر خانه تئاتر حوزه هنری گفت: اگر قرار باشد مشکلات تئاتر رفع شود نیاز به عزم جدی مسئولان و هنرمندان دارد تا با تعامل و گفت‌و‌گو با یکدیگر از زاویه دید هر دو به مشکلات تئاتر نگریسته ‌شود.

رفع مشکلات تئاتر نیازمند عزم جدی مسئولان و هنرمندان است

علیرضا قدسیه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: به قدری درباره مشکلات تئاتر اصفهان توسط افراد مختلف صحبت شده که این مطلب لوث شده و به یک بازی همیشگی تبدیل شده است و دیگر این گفتن‌ها به تنهایی مشکل را حل نمی‌کند.

وی با بیان اینکه پیش از این هنرمندان تئاتر با یکدیگر و با مسئولان ارشاد تعامل داشتند، تصریح کرد: مشکل اصلی امروز تئاتر نبود جامعه تئاتری و گفت‌و‌گو درباره مشکلات میان هنرمندان است که در سال‌های اخیر وجود نداشته است.

مدیر خانه تئاتر حوزه هنری ادامه داد: اگر این جلسات برگزار می‌شد هنرمندان پس از مشورت با یکدیگر و آشنایی با مشکلات مشترک آنها را با مسئولان فرهنگی به ویژه متولدین اصلی تئاتر مانند اداره ارشاد اسلامی مطرح می‌کردند.

وی با بیان اینکه در واقع اداره ارشاد متولی و سامان‌دهنده اصلی سیستم‌های برنامه‌ریزی تئاتر است، تأکید کرد: لازم است جلساتی با مدیرکل ارشاد و معاون فرهنگی برگزار شود تا نظرهای هنرمندان را شنیده، دیدگاه‌های خود را بیان کنند و با یکدیگر به تعامل برسند.

قدسیه اضافه کرد:  اینکه هر کس از دیدگاه خود نسبت به موانع و مشکلات تئاتری خود یا گروهش موضع‌گیری کند و دیدگاهی یک‌جانبه نسبت به موضوع داشته باشد، کمکی به حل مشکل نمی‌کند چرا که تئاتر هنری جمعی است که به گروه وابسته است. 

مدیر خانه تئاتر حوزه هنری بیان داشت: اکنون بچه‌های تئاتر اصفهان به جزیره‌های کوچکی تبدیل شده‌اند که هر کدام به کار خود می‌پردازند و به جای مشکلات تئاتر تنها به مشکلات خود در این عرصه می‌اندیشند.

وی ادامه داد: از طرفی مسئولان نیز با توجه به دیدگاه، نگرش و برداشت خود به مشکلات تئاتر می‌نگرند و تعاملی با هنرمندان این عرصه ندارند تا این موضوع مورد بررسی قرار گیرد که آیا مشکلات مطرح شده از دید مسئولان همان مشکلات هنرمندان است یا خیر.

قدسیه تأکید کرد: سامان دادن تمام فعالیت‌های تئاتری زیر نظر اداره ارشاد است و پیش از این جلساتی برگزار ‌و به بهانه‌های مختلف هنرمندان تئاتر را دور هم جمع می‌کرد.

وی اضافه کرد: در این جلسه‌ها هنرمندان معضلات خود را با مدیرکل اداره ارشاد در میان می‌گذاشتند اما چنین نشست‌هایی مدت‌ها است که به دست فراموشی سپرده شده و دسترسی‌ها بیشتر حالت شخصی پیدا کرده است.

مدیر خانه تئاتر حوزه هنری تصریح کرد: امیدوارم سال آینده با توجه به قول‌هایی که سرپرست ارشاد داده است در اردیبهشت تئاتری اعتلای هنر نمایش را شاهد باشیم.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول