اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دارالقرآن کریم استان اردبیل:

قرآن ظرفیت بی‌نظیر هدایت و انسان‌سازی است

خبرگزاری فارس: مسئول دارالقرآن کریم تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: قرآن کریم و توجه به معارف آن یک ظرفیت عظیم در تعالی و بالندگی انسان‌ها و ساختن جامعه اسلامی، انسانی مفید است.

قرآن ظرفیت بی‌نظیر هدایت و انسان‌سازی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام عزیز صابر عصر امروز در جلسه هماهنگی برگزاری همایش بزرگ جامعه قرآنی در اردبیل اظهار داشت: مفاهیم و الگوهایی که قرآن کریم از آن یاد کرده و شاخصه‌های آن را بر می‌شمارد در حقیقت مطالبه و خواسته عموم مردم است که اگر مورد غفلت و بی‌توجهی قرار گیرد، آسیب‌های آن دامن همه افراد جامعه را می‌گیرد.

وی قرآن کریم را نور هدایت واقعی و تشعشع عظیم در حرکت همسوی جامعه اسلامی به سوی مقصد نهایی توصیف کرد و افزود: قرآن مشعلی است که در طول تاریخ نورانیت و عظمت تجلی آن سبب شده تا امت‌ها از مسیر گمراهی و خودخواهی به سمت واقع‌گرایی گرایش پیدا کنند.

صابر در ادامه سخنان خود تصریح کرد: براساس همین شاخصه‌ها و آموزه‌ها است که قرآن کریم امروز بیش از هر زمان دیگر مورد توجه و دقت نظر قرار گرفته و حرکت‌های تأثیرگذار این حوزه را به خوبی شاهد هستیم.

این مسئول در ادامه سخنان خود از برگزاری همایش جامعه قرآنی در اردبیل یاد کرد و ادامه داد: در این همایش 500 نفر از فعالان مؤسسات و خانه‌های قرآنی، اساتید، مربیان و پیشکسوتان قرآنی حاضر می‌شوند.

وی خاطر نشان کرد: در این همایش بزرگ جامعه قرآنی که تابستان امسال در اردبیل برگزار می‌شود از رئیس و معاون پژوهشی سازمان دارالقرآن کریم دعوت کردیم تا دیدگاه‌ها و نظرات خود را تبیین کند.

به گزارش فارس، مسئول دارالقرآن کریم تبلیغات اسلامی استان اردبیل در ادامه به اهداف برگزاری این همایش اشاره کرد و بیان داشت: در این همایش مطالب نوین در بحث آموزش و یادگیری مفاهیم و روخوانی قرآن ارایه می‌شود و در یک تعامل واقعی و هم‌اندیشی با فعالان قرآنی اسباب این تعالیم و آموزش‌ها مورد نظر قرار می‌گیرد.

صابر در ادامه سخنان خود با قدردانی از همراهی خوب آموزش و پرورش در راه‌اندازی کلاس‌های قرآنی و آموزش‌های مستمر در این زمینه اضافه کرد: 95 نفر از مربیان قرآن در آزمون استخدام آموزش و پرورش قبول شدند و به زودی فعالیت خود را با این مجموعه شروع می‌کنند.

وی گفت: در کنار تدارک این برنامه‌ها از هم اکنون برای ایام تابستان دانش‌آموزان و اوقاف فراغت آنها برنامه‌ریزی مناسبی در جهت آموزش‌های اساسی قرآن کریم اعم از روخوانی، روان‌خوانی و مفاهیم و حفظ جز به جز قرآن انجام دادیم و در ماه‌های آینده این برنامه‌ریزی‌ها به شکل عملیاتی بازگو شده و جزئیات آن تبیین می‌شود.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول