اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نخستین جلسه شورای فرهنگ عمومی لامرد:

کمیته ویژه ترویج فرهنگ قرآنی لامرد تشکیل شد

خبرگزاری فارس: نخستین جلسه شورای فرهنگ عمومی لامرد، پیرامون تشکیل کمیته ویژه ترویج فرهنگ قرآنی، تشکیل شد.

کمیته ویژه ترویج فرهنگ قرآنی لامرد تشکیل شد

 به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لامرد، حجت‌الاسلام سیدعلی‌اصغر هاشمی‌شهیدی امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی لامرد در نخستین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان لامرد در سال جدید، طی سخنانی با بیان اینکه مسئله توسعه فرهنگ قرآنی در جامعه ما به صورت عملی به طور کامل حضور داشته و دارد امّا در ابعاد مختلفی نیازمند کار بیشتر است، اظهار داشت: شورای فرهنگ عمومی طی جلسات متعددی که برگزار کرده به بررسی معضلات و مهندسی فرهنگی در حوزه‌های مختلف پرداخته است.

وی اضافه کرد: مسائلی که در این شورا همیشه دنبال شده است در مورد نهادینه کردن فرهنگی در جامعه بوده که با مردم و اعتقادات اسلامی و انقلابی ما سازگاری داشته است.

شهیدی ابراز داشت: در مورد شورای توسعه فرهنگ قرآنی، جمع خوبی گرد آمده‌ایم تا شاهد برگزاری جلسات مستمر و ایجاد مصوبه‌ها و ارائه راهکارهای مناسب در این مورد شویم و بیش از گذشته شاهد گسترش فرهنگ قرآنی در جامعه باشیم.

در ادامه این مراسم محمود صفری فرماندار لامرد نیز در سخنان کوتاهی ضمن عرض تسلیت ایام فاطمیه، اظهار داشت: بنده به عنوان نماینده سیاسی دولت در این شهرستان متعهد می‌شوم هر کاری که در حوزه ترویج مفاهیم قرآنی در سطح منطقه بر عهده اینجانب گذاشته شود، با کمال میل و تعهد آن را انجام دهم. وی اضافه کرد: تمام ادارات با تمام امکانات در این مسیر چه به لحاظ سخت‌افزاری و چه نرم‌افزاری، بسیج می‌شوند. این مسئول ادامه داد: در مورد ترویج مفاهیم قرآنی باید این نکته را عرض کنم که تلاش‌های خوبی در این شهرستان صورت گرفته اما هنوز جای کار دارد و باید این تلاش‌ها افزایش یابد.

صفری در بخش دیگری از سخنان خود با توجه به اهمیت موضوع خواستار حضور روسای ادارات به عنوان اعضای شورای توسعه فرهنگ قرآنی شد تا با جدیت و همت بیشتری مباحث و مصوبات شورا دنبال شود.

وی همچنین قول داد در مورد راه‌اندازی پژوهشکده قرآن و اهل بیت نیز فضای فیزیکی مناسب به همراه تجهیزات لازم برای این امر مهیا شود.

در بخش دیگری از این جلسه، محمد هنرپیشه رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لامرد و دبیر شورای فرهنگ عمومی و توسعه فرهنگ قرآنی نیز در سخنانی فرا رسیدن ایام شهادت حضرت زهرا (س) را تسلیت گفت و با بیان اینکه این شورا در کمترین زمان نسبت به ابلاغ آن تشکیل شده است، ابراز داشت: دو محور در دستور کار قرار گرفته است که در مرتبه نخست تشکیل کمیته ترویج فرهنگ قرآنی و سپس ارائه راهکارها و راهبردهای کمیته است.

وی در مورد اعضای این کمیته گفت: امام جمعه به عنوان رئیس این کمیته، فرماندار به عنوان نایب رئیس، مسئول اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دبیر کمیته و روسای ادارات آموزش و پرورش، اوقاف و امور خیریه، تبلیغات اسلامی، حوزه علمیه، نهاد رهبری در دانشگاه‌ها، عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی، نماینده صدا و سیما و نماینده تشکل‌های قرآنی به عنوان اعضای این کمیته فعالیت می‌کنند.

هنرپیشه در ادامه سخنان خود به ارائه چند راهکار در مورد پیشبرد اهداف کمیته ترویج و توسعه فعالیت‌های قرآنی پرداخت و گفت: در سال‌های گذشته فعالیت‌های خوبی از سوی موسسه قرآنی مکتب‌القرآن شکل گرفته اما با توجه به لزوم فعالیت بیشتر و حضور سازماندهی شده، نیاز است موسسات قرآنی بیشتری در این مورد در شهرستان راه‌اندازی شود تا با افزایش فعالیت این موسسات بتوان اعتبارات بیشتری را وارد شهرستان کرد.

وی در این مورد پیشنهاد کرد در هر بخش شهرستان حداقل یک موسسه مشغول به فعالیت باشد.

این مسئول همچنین اضافه کرد: لزوم راه‌اندازی پژوهشکده قرآن و عترت بیش از گذشته در دستور کار قرار گیرد تا با مساعدت فرماندار شاهد راه‌اندازی هر چه سریع‌تر این امر باشیم.

همراهی کانون‌های فرهنگی مساجد به عنوان اهرم‌ها و پشتوانه این کمیته و برگزاری کلاس‌های اوقات فراغت توسط موسسات قرآنی در نقاط مختلف این شهرستان از دیگر پیشنهادات دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی بود.

پیگیری پژوهشکده قرآن و اهل بیت در لامرد با همکاری فرمانداری شهرستان، تشکیل جلسات منظم شورا در هر ماه، پیگیری تصویب حداقل یک موسسه شاخص در سه بخش مرکزی، اشکنان و علامرودشت از مصوبات این جلسه شورا بود.

انتهای پیام/غ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول