اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای اولین بار انجام می‌شود

برگزاری مسابقات روباتیک در اردبیل

خبرگزاری فارس: برای اولین بار در قالب جشنواره فناوری اطلاعات از ماه آینده مسابقات روباتیک در اردبیل برگزار می‌شود.

برگزاری مسابقات روباتیک در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل عصر امروز در جلسه هماهنگی جشنواره فناوری اطلاعات و ارتباطات آموزش و پرورش اردبیل اظهار داشت: این کار با هدف تشویق دانش‌آموزان در ساخت و به کارگیری این فناوری انجام می‌شود که امیدواریم نتایج آن مثبت و سازنده باشد.

احمد محمودزاده در ادامه سخنان خود با یادآوری این‌که برگزاری این رخداد می‌تواند به حرکت‌های مثبت در این زمینه که در حال تدارک و برنامه‌ریزی است، کمک کند، تصریح کرد: ما از تیم‌های روباتیک در مدارس و مراکز فنی و حرفه‌ای حمایت می‌کنیم و تلاش می‌کنیم تا با تدارک و مهیا کردن بستری خوب زمینه حضور این تیم‌ها را در مسابقات ملی و جهانی فراهم کنیم.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: با برنامه‌ریزی دقیق و منسجم و بهره‌گیری از توان هوش و ذکاوت دانش‌آموزان می‌توانیم به تشکیل و فعال بودن این تیم‌ها کمک کنیم که در این زمینه شایسته است دستگاه‌های ذیربط نیز همکاری خوبی را داشته باشند.

این مسئول در ادامه به اهداف برگزاری جشنواره فناوری اطلاعات و ارتباطات اشاره کرد و افزود: این جشنواره از اردیبهشت ماه امسال شروع و تا پایان شهریور ماه نیز ادامه می‌یابد.

محمودزاده اضافه کرد: در این جشنواره برنامه‌های مختلفی تدارک دیده شده است تا در یک بستر رقابتی بتوانیم دانش‌آموزان را به بهره‌گیری از فناوری‌ها و علوم جدید ارتباطی تشویق و ترغیب کنیم.

به گزارش فارس، مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل یکی از ابزارهای تحقق سند تحولی نظام آموزش و پرورش را تکیه بر این فناوری‌ها اعلام کرد و ادامه داد: در استان اردبیل کار هوشمندسازی مدارس و همچنین ارتقای کیفیت آموزشی و پرورشی به همراه توسعه رشته‌های فنی و حرفه‌ای در همین راستا است که انتظار می‌رود حرکت مثبت و تأثیرگذاری را در این زمینه در آینده شاهد و ناظر باشیم.

وی بهره‌گیری از این فنون و فناوری‌های جدید را لازمه تحول در آموزش و پرورش و آموخته‌های جدید نسل نوپا توصیف کرد و گفت: اگر در مدارس و محیط‌های علمی ما زمینه این کار به شکل عالمانه فراهم نشود، بعید به نظر می‌رسد در سایر حوزه‌ها بتوانیم اهداف خودمان را محقق کنیم.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول