اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار ملارد تأکید کرد

ضرورت ساماندهی معتادان پرخطر

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان ملارد بر ضرورت ساماندهی معتادان پرخطر از سطح شهرستان تأکید کرد.

ضرورت ساماندهی معتادان پرخطر

به گزارش خبرگزاری فارس از ملارد، ناصر بورد بعد از ظهر امروز در نشستی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برای توسعه و ارتقای سلامتی و داشتن امنیت بیشتر در شهر باید اقدامات و برنامه‌ریز‌ی‌های اساسی را به منظور جمع‌آوری معتادان پرخطر انجام دهیم.

وی ادامه داد: در این راستا و با تمهیدات اندیشیده شده قرار است که بزرگ‌ترین مرکز بازپروری معتادان غرب استان تهران در صفادشت ملارد احداث شود.

این مسئول راه‌اندازی این مرکز را مهم ارزیابی کرد و افزود: با ایجاد این مرکز بازپروری می‌توانیم معتادان پرخطر را از سطح شهر جمع‌آوری کرده و از رخ دادن تبعات اجتماعی نیز جلوگیری به عمل آوریم.

بورد تأکید کرد: مرکز بازپروری معتادان در صفادشت با بازسازی بیمارستان اخوان و در زمینی به مساحت 10 هکتار با 22 هزار و 474 مترمربع بنا انجام می‌شود.

به گفته وی اعتبارات مورد نیاز برای احداث این مرکز از محل اعتبارات استان تهران و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر تأمین می‌شود.

فرماندار ملارد در ادامه سخنان خود گفت: این پروژه در چند فاز طراحی شده است که هم‌اکنون و با برنامه‌ریزی‌های انجام شده فاز اول آن با مساحت 2 هزار و 200 مترمربع در مراحل تکمیلی قرار دارد.

بورد ادامه داد: تمام تمهیدات لازم به منظور تعیین وضعیت نیروی انتظامی، بخش خدمات، بهداری، بخش اقامتی، فضای اداری، اجرای تأسیسات، فضای سبز و پیگیری تجهیز به آب شهری، برق، تلفن و گاز نیز انجام شده است.

وی افزود: با انتقال معتادان به این مرکز علاوه بر توسعه و ارتقای سلامت شهر می‌توانیم در بهبود این افراد نیز گام برداریم و با درمان، معتادان را به سمت داشتن زندگی سالم سوق دهیم.

فرماندار ملارد یکی از مهم‌ترین اقداماتی که پس بهبود معتادان باید انجام داد را ایجاد شرایط لازم برای ادامه زندگی عنوان کرد و افزود: ایجاد اشتغال مناسب برای بهبودیافتگان یکی از مهم‌ترین مسائلی است که پس از بهبود باید به آن توجه شود.

بورد گفت: در این راستا با تمهیدات اندیشیده شده معتادان پس از انتقال به این مرکز و بهبودی کامل مشاغل مختلفی برای آنها ایجاد می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بر این اساس حدود دو هکتار زمین برای اجرای طرح پسته‌کاری، زیتون‌کاری و پرورش قارچ نیز تهیه شده است که این مهم می‌تواند اشتغال بهبودیافتگان از مواد مخدر را تأمین کند.

به گفته فرماندار ملارد هزینه های تأمین این مهم نیز اندیشیده شده است.

انتهای پیام/آ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول