اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه برازجان:

برنامه‌ریزی هدفمند برای تقویت تولید ملی لازم است

خبرگزاری فارس: امام جمعه برازجان گفت: برنامه‌ریزی هدفمند برای تقویت تولید ملی لازم است.

برنامه‌ریزی هدفمند برای تقویت تولید ملی لازم است

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، حجت‌الاسلام حسن مصلح بعد از ظهر امروز در چهارمین جشنواره خیران مدرسه‌ساز در دشتستان اظهار داشت: تمایل مردم متدین این شهرستان به احسان و نیکوکاری و باقیات و صالحات امری بسیار مهم است که در سال‌های گذشته شاهد این مهم بوده‌ایم.

امام جمعه برازجان با استفاده از آیات و روایات در ارتباط با اهمیت انجام کارهای خیر و تفاوت وجودی مردم نسبت به عمل خیر مطالبی بیان کرد و یادآور شد: باید در امور خیر پیش‌قدم شویم تا به موفقیت دنیا و آخرت برسیم.

مصلح همچنین با اشاره به ایام شهادت دخت نبی مکرم اسلام، حضرت فاطمه زهرا (س)، آن بانوی گرامی را منشاء خیر فراوان برشمرد و با بیان آیات سوره کوثر، گفت: همانطور که خداوند فرموده حضرت زهرا (س) خیر کثیر بودند و در واقع دختر پیغمبر برگزیده خدا، همسر ولایت و امامت و مادر ائمه اطهار(ع)  از آن بانوی بزرگ، زنی با ویژگی‌های آسمانی ساخته بود.

وی با اشاره به آیات قرآن کریم بهترین مردم را کسانی دانست که بیشترین نفع را به دیگران برسانند و افزود: بعضی همچون انبیاء و ائمه و اوصیاء تمام وجودشان خیر است و قرآن نیز آنها را از جمله اخیار معرفی کرده است.

امام جمعه برازجان گفت: از برجسته‌ترین ویژگی‌های انبیاء و ائمه (ع)، دادرسی و دستگیری از مردم و انجام کارهای عام‌المنفعه است؛ همچون حضرت علی(ع) که نخلستان‌ها را آباد می‌کرد و چاه آب حفر می‌کرد.

مصلح با تأکید بر این نکته که نباید نسبت به عمل خیر بخیل بود تصریح کرد: قرآن کریم می‌فرماید بعضی از مردم نسبت به عمل خیر بخیل هستند و در عوض برخی عامل خیرند و در منطق قرآن حداقل باید داعی و دعوت کننده به خیر بود و نسبت به این امر از دیگران سبقت جست.

وی در ادامه با تاکید بر لزوم عمل به شعار سال اظهار داشت: شعار امسال باید عملیاتی شود و همه مسئولان موظف هستند برنامه‌ریزی هدفمندی برای تقویت تولید ملی انجام دهند.

مصلح بیان داشت: رهبر معظم انقلاب هوشمندانه مسایل کشور را رصد می‌کنند و نامگذاری سال‌ها نیز با تدبیر شایسته ایشان موجبات موفقیت کشور را فراهم می‌کند.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول