اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بین‎المللی شرکت راه‎آهن ایران خبر داد

حمل ‎و‎ نقل 20 میلیون تن بار با راه‎اندازی پروژه راه‎آهن گرگان ـ ترکمنستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل بین‎المللی شرکت راه‎آهن ایران گفت: با راه‎اندازی پروژه راه‎آهن گرگان ـ‌ ترکمنستان پیش‎بینی می‎شود 20 میلیون تن بار در این محور حمل و نقل شود.

حمل ‎و‎ نقل 20 میلیون تن بار با راه‎اندازی پروژه راه‎آهن گرگان ـ ترکمنستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان عباس نظری بعد از ظهر امروز در نشست معاون رئیس جمهور ترکمنستان برای پروژه راه‌آهن ایران ترکمنستان اظهار داشت: با تصمیم سه رئیس جمهور قرار شد تا 900 کیلومتر خط راه‎آهن ایجاد شود که این پروژه یک پروژه بزرگی است و تصمیم رؤسای سه کشور موجب شد که این ایده و ریل‎گذاری به طور موفق پیش برود.

وی تصریح کرد: ما عملا از چین تا بندر هامبورگ در آلمان به عنوان بلوک‎های شرق و غرب ریل‎گذاری خواهیم کرد.

مدیرکل بین‎المللی شرکت راه‎آهن گرگان ترکمنستان بیان کرد: 82 کیلومتر خط داریم که در حال ساخت است که این طرح در داخل ایران از شهرک صنعتی اترک و پتروشیمی عبور می‎کند و به کشور ترکمنستان می‎رسد.

نظری خاطر نشان کرد: یقینا افتتاح این پروژه حمل و نقل بین کشورهای سی‎‎آی‎اس و کشورهای حاشیه خلیج‌فارس و کشورهای جنوب شرق آسیا به ویژه در کشور هندوستان نقش قابل توجهی ایفا می‎کند.

وی یادآور شد: این خط ریلی مسافت فعلی را از طریق سرخس به حداقل کاهش می‎رساند و در صورتی که خطوط لازم و توسعه‎ای بعد از این ایجاد شود حمل و نقل 20 میلیون بار پیش‎بینی می‎شود.

مدیرکل بین‎المللی شرکت راه‎آهن ایران در پایان گفت: همه می‎دانیم این پروژه از ابعاد سیاسی و اقتصادی برای سه کشور قابل توجه است و حتی کشور چین نیز نگاه خاصی به این پروژه دارد.

انتهای پیام/آ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول