اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بیمه خدمات درمانی استان مرکزی

410 هزار و 800 جلد دفترچه بیمه روستایی صادر شده است

خبرگزاری فارس: مدیرکل بیمه خدمات درمانی استان مرکزی از صدور410 هزار و 800 جلد دفترچه برای بیمه شدگان روستایی خبر داد.

410 هزار و 800 جلد دفترچه بیمه روستایی صادر شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک به نقل از روابط عمومی بیمه خدمات درمانی استان مرکزی محمد جیریایی گفت: از این تعداد دفترچه بیمه روستایی 323 هزار و 710 جلد دفترچه برای ساکنین روستایی و 87 هزار و 91 جلد دفترچه برای ساکنین شهرهای با جمعیت کمتر از 20 هزار نفر صادر شده است.

وی تصریح کرد: با شروع طرح پزشک خانواده و استقرار این طرح در استان در نزدیک‌ترین مرکز بهداشتی درمانی تمامی افراد زیر پوشش خدمات درمانی در قالب نظام ارجاع از خدمات بیمه‌ای استفاده می‌کنند.

مدیرکل بیمه خدمات درمانی استان مرکزی با بیان اینکه در نظام ارجاع بیمار با مراجعه به پزشک خانواده درمان خود را آغاز و پزشک خانواده با توجه به توانمندی‌هایی که دارد ضمن انجام معاینات دوره‌ای و موردی مسیر درمان بیمار را انتخاب می‌کند، بیان کرد: پزشک خانواده در نظام سلامتی به عنوان مشاور یا وکیل سلامت عمل خواهد کرد.

به گفته وی انتخاب صحیح مسیر درمان بیمار توسط پزشک خانواده، جلوگیری از بار مراجعات، جلوگیری از خود درمانی یا مصرف داروهای خودسرانه، انجام مداخلات درمانی کادر درمانی در تمام سطوح، جلوگیری از به کارگیری امکانات پیچیده و گران برای مشاوره و فرهنگ‌سازی بیمه شدگان از جمله مزایای این طرح است.

جیریایی خاطر نشان کرد: از ابتدای سال 1390 تاکنون ماهانه 5/4 میلیارد ریال بابت سطح یک پزشک خانواده به حساب دانشگاه علوم پزشکی اراک واریز شده است و در طول یک سال گذشته حدوداً 55 میلیارد ریال بابت طرح پزشک خانواده از سوی این اداره کل پرداخت شده است.

انتهای پیام/س30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول