اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان غربی خبر داد

تخصیص اعتبارات لازم برای بخش کشاورزی

خبرگزاری فارس: استاندار آذربایجان غربی گفت: دولت اعتبارات لازم و تسهیلات بانکی کافی برای بخش کشاورزی در نظر گرفته است.

تخصیص اعتبارات لازم برای بخش کشاورزی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه به نقل از استانداری آذربایجان غربی، وحید جلال‌زاده اظهار داشت: در اجرای سیاست‌های دولت خدمتگزار امسال کارگروه توسعه کشاورزی با جدیت پیگیری می‌شود.

وی با تاکید بر حمایت بی‌دریغ دولت از طرح‌ها و سرمایه‌گذاری‌های بخش کشاورزی افزود: دولت اعتقاد دارد بخش کشاورزی کشور ظرفیت توسعه زیادی دارد و می‌تواند در افزایش درآمد، اشتغال پایدار و ارتقای وضعیت اقتصادی مردم به ویژه بهره‌برداران روستایی نقش اساسی ایفا کند.

این مسئول عزم دولت برای توسعه روستاها و افزایش درآمد و تولیدات روستایی را جدی اعلام و اضافه کرد: دکتر احمدی‌نژاد از اواخر سال گذشته در جلسات مختلف با تاکید بر این موضوع برنامه‌های جدیدی را در قالب کارگروه توسعه کشاورزی طرح و با تصویب آن در هیئت دولت کارهای اجرایی برای توسعه کشاورزی از اواخر سال 90 در استان‌ها به صورت جدی آغاز شده است.

جلال‌زاده ادامه داد: در سال 91 این کارگروه در کنار کارهای مهمی چون هدفمندی یارانه‌ها مسکن مهر، اشتغال، صادرات غیرنفتی، افزایش سرمایه‌گذاری باید در دستور کار مدیران و فرمانداران استان قرار گیرد.

وی تاکید کرد: آذربایجان غربی با جغرافیای وسیع، دشت‌های پهناور، ظرفیت‌های آبی و خاکی قابل توجه و آب و هوای مناسب می‌تواند اقدامات مناسبی را در این زمینه انجام دهد.

استاندار آذربایجان در ادامه سخنان خود به سفرهای روستایی مدیریت ارشد استان در سال 90 اشاره کرد و گفت: پارسال 103 روستای استان در شهرهای مختلف مورد بازدید قرار گرفته که در این بازدیدها بیش از 270 میلیارد ریال طرح و پروژه برای عمران روستاها تصویب شده که با بهره‌برداری از این طرح‌ها چهره روستاهای یاد شده به یک منطقه در حال توسعه متحول خواهد شد.

جلال‌زاده یادآور شد: 270 میلیارد ریالی که برای توسعه حوزه‌های مختلف آب، راه روستایی و طرح هادی اختصاص یافته، غیر از اعتباراتی است که به صورت سالانه تصویب و هزینه می‌شود.

استاندار آذربایجان غربی، افزایش حجم عملیاتی در بخش‌های مختلف عمرانی و کم‌دقتی در نحوه هزینه‌کرد هزینه‌های جاری را از جمله آسیب‌های بودجه دانست و تاکید کرد: مسئولان اجرایی باید بیش از پیش این موضوع را مورد توجه و دقت قرار دهند.

جلال‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود شکستن رکورد تخصیص‌های استانی در سال‌های 89 و 90 را از افتخارات دولت احمدی‌نژاد دانست و گفت: این تخصیص‌ها در حالی صورت گرفته که 20 درصد بودجه در دو سال اخیر به حساب صندوق توسعه واریز شده و دولت تنها با 80 درصد درآمد نفت کشور را اداره کرده است.

انتهای پیام/ش30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول