اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی تهران مطرح کرد

توسعه کشاورزی راهی برای دور زدن تحریم‏های اقتصادی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران با بیان اینکه اجرای طرح توسعه کشاورزی راهی برای دور زدن تحریم‏هاست گفت: میزان صرف سرمایه در کشاورزی 17 تا 20 درصد کمتر از صنعت است.

توسعه کشاورزی راهی برای دور زدن تحریم‏های اقتصادی است

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران احمد لطفی‏نژاد عصر امروز در جمع مسئولان شهرستان دماوند اظهار داشت: اهمیت اجرای طرح توسعه کشاورزی از چند جنبه قابل بررسی است.

وی ادامه داد: یکی از خصایص مهم اجرای طرح‏های کشاورزی، وجود کم‏ترین تاثیر ناشی از تحریم‏های امروز استکبار جهانی بر آن است.

لطفی‏نژاد اضافه کرد: این ویژگی مهم و بارز در طرح توسعه کشاورزی از وابستگی کم این صنعت به واردات نشأت می‏گیرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران افزود: از این‌رو می‏توان توسعه بخش‏های مختلف کشاورزی را به عنوان راهی برای دور زدن تحریم‏های غرب مورد توجه ویژه قرار داد.

وی سرمایه‏بری کم کشاورزی در مقایسه با صنعت را از دیگر خصایص این قبیل طرح‏ها خواند و گفت: از دیگر ویژگی‏های کشاورزی نیاز به سرمایه‏گذاری کمتر نسبت به صنعت است.

لطفی‏نژاد ادامه داد: بر اساس برآوردهای صورت گرفته نیاز به سرمایه‏گذاری در بخش‏های مختلف کشاورزی 17 تا 20 درصد کمتر از صنعت است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران، کشاورزی را فعالیتی کارآفرین خواند و افزود: به جرأت می‏توان کشاورزی را یک اقدام کارآفرین و نیروبر به شمار آورد.

وی تصریح کرد: این ویژگی بارز در کنار دیگر ویژگی مهم امور کشاورزی یعنی نیاز کمتر به فناوری وارداتی می‏تواند طرح توسعه کشاورزی را به فرصتی بزرگ برای ایجاد بسترهای لازم اشتغال‏زایی بدل سازد.

انتهای پیام/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول